Full version: Syren
Lady Hamilton
Här kommer bild på hur underbart min två färgade syren blommar blush.gif

[attachment=3848:PICT7930.JPG][attachment=3849:PICT7931.JPG]
Anki V
wub.gif

/Anki
arno
Ojojoj vilken fin ...... wub.gif
Vad är det för sort?
Lady Hamilton
Den heter "Sensation" och finns bla. på Hortogreen
stennie
Snygg!!! wub.gif
Gillan
Åhhh, så vacker Ladyn wub.gif
Kakaduan
Ja! Precis en sådan har vi köpt och planterat strax bakom brevlådan där vi hoppas att den skall glädja oss, förbipasserande och brevbäraren.

Kakaduan
Åsa, mälardalen zon 2
En liten sån har jag i en kruka, min ympning funkade yes.gif , jag ympade en liten kvist på en grundstam av ungersk syren när jag var på en kurs.

Detta är en sort som ympas så dyker det upp kvistar från grundstammen med annan färg på blommorna ta bort de delarna.
zaaritha
SÅ fin!
Odlas som bondsyre´n?
Blomstersmurfen
Har också köpt en Sensation från Hortogreen för tre år sedan. Min envisas dock med att inte blomma av någon anledning. Den får lite kopåpåse en gång om året och står väldränerat men inte torrt. Några tips om hur jag "garanterar" blomning nästa år? Den är ca 180 cm nu.
Lady Hamilton
Jag grävde bara ett "hål" och planterade med planterings jord. På tomten har vi "ler-sten-sand-jord" (om man nu kan ha det wacko.gif men jag inte beskriva bättre)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon