Full version: Plommontomater
TantGredelin
Jag köpte några plantor plommontomat, men har ingen aning om ifall de går att odla på friland. Ska man tjuva och toppa? - så lätt att köpa, men sen??? Någon som kan ge ett handtag? De står just nu i 10-liters plastkrukor med en blandning av standardköpejord och standardköpekogödsel.
Åsa, mälardalen zon 2
Denna fråga är nog svår att svara på det finns ju många olika slags plommontomater, en del ska man tjuva andra inte, en del funkar på friland andra funkar bäst i växthus.
Jonas70
Jag antar att du inte har något namn på tomaten, eller?
Tyvärr är det i många fall väldigt dålig märkning i handeln vid försäljning av tomatplantor. Ofta står det bara tomat, busktomat, körsbärstomat eller något liknande. Denna dålig märkning gör det ju svårt att senare leta information om hur man ska odla tomaten.
TantGredelin
OK Jag ska ta reda på mer nästa gång, dom får stå i sina krukor med vattning och gödning och stödpinnar och så får jag se. Har haft trädgård jättelänge, och odlat både det ena och det andra, men inte tomater. Borde ha vetat att det finns flera sorters plommontomater t. ex. Tack för att ni svarade blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon