Halli
Vid två tillfällen har blommor och blad från mina rödmalvor 'Zebrina' försvunnit. De är inte mer än 25 cm höga. Senast försvann det mesta och jag undrar vem tjuven kan vara? Vi har vildkaniner i närheten, föredrar de just rödmalvor? Jag kan inte se att något annat i rabatterna i närheten försvunnit. Första bilden är från igår, och den andra från idag.
Floppy
Fy vadtråkigt... sad.gif ...vackra var de iaf... wub.gif
Halli
Och när jag gick vattningsrundan just nu upptäckte jag att nästan alla mina nysådda rosenskäror råkat ut för samma öde.... crying.gif buhuhu
KURT
Det ser snarare ut att vara en insekt eller sniglar som varit framme. Däggdjur brukar skövla mera och inte bara ta bladen.
Eva 33c
Hos mig gör rådjuren så där, nafsar åt sig det gottaste på vägen förbi rabatterna. angry.gif
Fast man brukar kunna se spår at klövarna i jorden, om den är någotsånär mjuk...
Alba
Hos mig knipsar haren blommorna. Han nöjer sig med bara blomman så länge det är gott om annan föda.
Sen höst skövlar haren allt som kommer i hans väg.
Halli
CITAT (KURT @ 12-06-2007, 07:25) *
Det ser snarare ut att vara en insekt eller sniglar som varit framme. Däggdjur brukar skövla mera och inte bara ta bladen.

Första gången det hände fanns blomman kl 9 på morgonen, men inte två timmar senare. Jag har svårt att tänka mig att sniglarna ger sig ut och skövlar på ett par timmar i sommarhettan.... naughty.gif
Azola
Detta kommer med all säkerhet att hända hos oss också då vi flyttat ut på landet. Rådjur och harar finns det gott om där ute.
Bodde tidigare på landet i ungefär samma miljö...och dessa rådjur och harar lät Pioner, Astillbe, Kejsarkrona, Iris och Aklejor vara i fred.
Mördarsniglar hade vi inte en enda smile.gif Får se hur det går nu på nya stället... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon