karjo
Ja, inatt var det ett himla liv en stund i min trädgård. Något stod ute och skrek/ropade. Ganska korta stötar med jämna mellanrum. Det var inte ett rådjur, de skällen känner jag igen. Det var liksom inget skrik heller som tex jag skulle gissat att en grävling eller livrädd hare skulle gjort. Tror inte heller att det var en fågel. När den var nöjd med sitt i min trädgård gick den vidare och en liten stund senare hörde jag den igen längre bort i en annan trädgård.

Vad kan det ha varit??!!! confused.gif dunno.gif
LindaA
Visserligen skrev du att du inte trodde det var en fågel men fasan kanske?
karjo
Nej, det var inte fasan heller, den känner jag också igen. Det här lät lite mer som om man skulle ta i för full hals och skrika tex "AA" hårt och kort, inte gällt. Usch vad det är svårt att förklara! Men jag är ganska övertygad om att det var ett däggdjur. Om det var en fågel, kommer jag nog inte våga gå ut igen.. ohmy.gif

smile.gif
storm
räv då? den skriker ju nästan .
karjo
Någon som vet var man kan lyssna på en räv på nätet?

Fler förslag? Jag undrar så vad det var, nästan så att jag hoppas att den ska komma inatt igen!
Gossen Ruda
Det kanske var den mytiska Trädgårdsskrikaren? Som många hört men ingen sett. rolleyes.gif

Nej, jag har ingen aning. Däremot kan djur ibland frambringa läten som man inte trodde fanns. Nån tiggande uggleunge kanske, fast kattugglans unge låter ungefär psssp.
Enigma_
En räv kan ju låta som ett gråtande/skrikande barn. Låter riktigt ruggigt, speciellt rävar som skriker på nätterna! Huga.
Har tyvärr ingen länk till nått rävskrik.
LenaMarie
CITAT (karjo @ 12-06-2007, 22:00) *
Någon som vet var man kan lyssna på en räv på nätet?

http://www.angelfire.com/ar2/thefoxden/sounds.html

ljud nr 2, call.wav skulle jag kunna tänka mig att det var du hörde
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon