VUB
oj, oj, oj - jag jobbar på fotoalbumet. (men bilderna är på tok för stora för att passa in!!!) jag hoppas kunna få in ett par bilder snart.

det som är mest aktuellt just nu hos oss är det kvällshörn som håller på att formas och växa till. ett projekt utav dess like - iallafall för oss.
vår trädgård är väl inte så mycket att se än så länge. så till er alla med frodiga trädgårdar; se med milda ögon in i vår trädgård. det är verkligen INTE frodigt - inte än. men det är väl det som är tjusningen med trädgårdslivet - allt har sin tid, väl?!/Ullagumman, med jord under fingernaglarna

och för att tillägga - vår tanke med detta hörn (var kvällssolen dröjer sej länge, länge om sommarkvällarna) är att leka med färg och form... även doftsinnet ska kittla till litegrann. marktäckare ska samsas med högre växter. jag är ständigt på jakt efter fler växter och stenar. väntar när som helst hem ett las grått grus som ska skyfflas ut på utsedda platser runt och omkring planteringar.
Ann-Christine
Det blir nog jättebra när det är klart. Min trädgård är inte heller så frodig men den ska väl bli det så småning om.
Susanna
Jag tycker det ser jättetrevligt ut! Kommer att bli kanon när det blir helt färdigt!! smile.gif

Susanna
ariana
Hej det var ju jättefint----
frodigt grönt blir det snart men var glad att du inte har så mycket häckar buskar som jag har tio kärralass ja okey ja gillar ju buskar
men det ser spännande ut med din trädgård många möjligheter. rolleyes.gif
Fialotta
Vilket kul procekt ( stavas det så)?

Blir ju kanonfint när det blir klart...ser framemot
och få se på bild!
Tycker det blir läckert med stenar o grus...hjälpte
min dotter förra helgen med just sånt...hennes ideer
förstårs...men bra blir det rolleyes.gif tongue.gif
Cilla
Kul att se, fina former! Var har ni fått tag i stenarna? Jorden ser rödaktigt sandblandad ut - var någonstans ligger detta?
VUB
oj vad roligt att du gillar formerna!
vi bor längs västerbottenskusten med mycket sandblandad jord och tallskog omkring oss. jag leker fram det röda i sanden med att plocka in rödfärgade växter in i det "inre hörnet" av kvällshörnet, och nu väntar jag på ett gruslass som är grått som ska läggas runt de röda växterna för att framhäva det röda ÄN mer. smile.gif ja, det är verkligen kul - men otålig är jag, speciellt när man måste invänta på det beställda gruset./Ullagumman - med en liten suck nu och då rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon