Full version: Bornholm
Ciczi
Hej

Nu har vi bestämt att vi ska ta en kortare cykelsemeter i augusti på Bornholm. Nån som varit där och vill tipsa om bra saker?

mvh Ciczi
Rossi
Vi har varit där. Inte på ren cykelsemester men vi hade cyklarna med och cyklade väl en 20 mil på fem dagar. Ett råd är att skaffa en bra cykelkarta och sen bara njuta av naturen. Besök de härliga stränderna vid Dueodde och de små fiskelägren och rökerierna utmed kusten. Stanna till hos keramiker, konstnärer etc. och besök Ekodalen.

I Allinge har jag för mig att det fanns en karamellfabrik som var rät trevlig att besöka.
AnnammA
Det är väl snart 20 år sedan jag var där och cyklade runt(jag skäms!) men det är en fantastiskt ö, med väldiga variationer i landskapsbilden: allt från flacka rapsfält, till stupande kustvyer och så Dueodde med sin fantastiska strand. (Det sägs att det var därifrån man förr i tiden tog sanden man stoppade i timglasen...)
Ha en trevlig resa!

Hälsn

AnnA
aanderss
hur hade du det på Bornholm?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon