Jag fick jord ifrån en bonde och det verkar som att det är lite ogräs med i den jorden...
...och i den jorden sådde jag tre olika sorters blommorsom jag självklart glömde märka med namn...
...så det kanske finns någon här som har bilder på hur uppkomsterna på dessa tre ska se ut...
Rudbeckia 'Toto Gold', Atlasblomma 'Lady Albemarle' och Sommarmalva 'Silver Cup'...så vore jag väldigt tacksam....fördet skulle behövas rensas och gallras lite grann nu...
*puttar upp tråden lite*
Är det ingen som vet nån sida med bilder åtminstonde...desperat

lite grann kanske
Kolla om du kan hitta något
här. Kolla också på AoTs sålistor.
Mvh
Fenja
Har kollat på de ställena redan och jag hittar inte nått där...
Alexander-VG-zon3
13-06-2007, 19:47
jag kan visa kort på malvan i morgon
Tack Flaxss...
Det vore kanske lättare att hjälpa dig om du sätter in bild på det du är osäker på. En del växter ser ju ibland olika ut beroende på färgerna, och åtminstonde jag ,har lättare at känna igen växter på andras bilder än på mina egna..
Alexander-VG-zon3
16-06-2007, 23:45
ojjj har glömt bilden ,, lovar att den kommer i mrogon
AnnammA
17-06-2007, 08:25
Rudbeckian, där brukar bladen vara lite sträva och ludna.(Jag fuskade lite och köpte en sk "plantbox", dvs förgrodda småplantor i grupp, som man sedan själv får plantera om. )Jag har planeringar på att ha ut dem nu i rabatterna, men innan dess kan jag fota av dem. (Det är nog inte sorten "Toto", men någon liknande, tror jag.)
Hälsn
AnnA
Det är lugnt Flaxss...jag har bara varit borta över helgen ändå så jag har inte haft så mycket tid till trädgården men jag ser fram emot bilderna....lika så du AnnammA...ser fram emot dina bilder också...du säger att de ska vara lite sträva och ludna...

...hmm då blev det nog inte nått alls ur den påsen...förjag kan inte se nått som ärludet eller strävt...ja ja...nästa gång ska jag förkultivera dem i stället...
lissa...det går inte riktigt att fota sådderna...de blir bara suddigt och otydligt...så därför lät jag bli...
Alexander-VG-zon3
17-06-2007, 19:42
mina malvor har vuxit på bra men tog kort på den som är minst ,, så får du se om dina har samma blad
suddig bild tyvärr glömde ändra till macro
Tyvärr Flaxss så verkar det som att jag inte har någon som liknar din malva...det blev väl inget då utav min sådd...
AnnammA
18-06-2007, 00:45
...och här är bilder på mina rudbeckiaplantor:
Rudb.JPG
Rudb2.JPG
Rudb3.JPG Hälsn
AnnA
Tack så mycket AnnA...men det verkar som om att det inte blev nått av den påsen heller...

...
AnnammA
18-06-2007, 21:59
Synd!
Jag tyckte jag misslyckades en hel del med mina frösådder också, men nu när jag ser hur mycket det blev ändå att plantera ut är jag ändå nöjd. Och sådana där plantboxar är jättebra att ta till om man vill hoppa över de första momentet i plantans liv.
Hälsn
AnnA
Jag har en stooor... 0,5m i dm...kruka som jag inte har nått till nu...så nu måste jag ev köpa nått och det känns inte så kul...jag undrar om jag kan försöka så sommarmalvan och att den kanske blommar lite senare...sommaren är ju så lång nu...ända in till september kan det ju vara riktigt varmt...ska nog prova ändå...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.