Full version: Iris
Barbro
[attachment=3949:PICT0462.jpg]
Hej Nån som vet vad denna iris heter? Detta är inte mitt eget ex. Mitt har nu en blomstängel på en meter. Är så nyfiken på vad den heter. Irissamlande Barbro
jesca_j
Nu har jag inte hittat just denna och tiden börjar bli läggdags men jag har hittat en jättebra hemsida där det är listat med bilder i bokstavsordning på alla möjliga olika Irisar.
Nu vet jag inte om du har en tall bearded Iris på bilden men det finns ju att välja om du vill ha medium bearded eller andra Irisar.

Är själv jätteförtjust i Irisar men har bara inte bestämt mig vilken färginriktning jag lutar åt. Vill inte att det ska bli ett gytter med alla olika färger.

http://www.impressiveirises.com.au/A-Ztallbeardediris.htm
Barbro
Tack för tipset på "irislänken". Jättebra.
Barbro
Ophelia
Jag gissar på Iris germanica men är mycket osäker på vad de heter och jag tror kanske det kan vara två olika sorter. Jag gissar på att den som är mest blå heter "Amas" och den ska vara gammal i odling (varje fall sedan 1900-talets början). Jag är dock osäker confused.gif
ingridandersson
Kolla på www.irisar.se
Där finns många sorter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon