Full version: Vallört och Oxtunga
horlosa
Hej.
Jag undrar var jag köper plantor av Vallört och Oxtunga. Jag har gjort sökningar på nätet men hittar inte någon leverantör.
Tacksam för tips. Det är en postorerleverantör som jag söker.

Anders
Fenja
Hej och välkommen hit! Jag har den ovanliga gula låga vallörten och ljust lilablommig hög vallört om du är intresserad av dem? Jag tror att det kan vara svårt att hitta dem på postorder, men kolla på Impecta de kanske har fröer.
Mvh
Fenja
horlosa
Tack för tipset.
Jo, Inpecta (hette det så?) hade frö för både Oxtunga och Vallört. Det hade dock varit lättare för mig om det hade funnits färdiga plantor. Jag är ingen kunnig trädgårdsmänniska och saknar växthus att driva upp dem i. Mina planer är att anlägga en "Humle-rabatt". Dessa två blommor skall enligt expertisen vara favoriter för humlorna.
Fenja
Som sagt, jag har plantor av den låga gula och den höga ljuslila vallörten om du är intresserad? Jag kan byta eller sälja dem.
Impecta heter företaget!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon