Full version: Spindel med jaktlycka
Airamya
Tack vare Amaira och hennes frågesporter så misstänker jag att det är en blomkrabbspindel smile.gif
Skulle ta kort på den tjusiga pionen men då dök denna upp mellan bladen med sitt byte i högsta hugg... Pionen var plötsligt inte alls lika intressant längre... tongue.gif

[attachment=3995:Bild_057.jpg]
amaira
Ja visst är det en blomkrabbspindel. Jättefint foto, med fint ljus! wub.gif

Vilken dödens kyss i nacken, va. Fascinerar mig lika mycket varje gång jag ser. Är nog lite morbid av mig blush.gif .
Tezzla
Vad är det för byte den har? En blomfluga av något slag?
Airamya
Ett bi tror jag.
amaira
Den har fångat ett honungsbi.
Airamya
Tack Amaira för dina fina ord och för bekräftelsen på att det var ett bi smile.gif
Det tjusiga ljuset kan jag bara tacka pionen för dock, det är den som står för hela strålglansen smile.gif
Så här såg det ut ögonblicket innan jägaren dök upp mellan bladen:

[attachment=3998:Bild_051.jpg]
Lars-Olof Arvids
Jättefina bilder, Airamya!

Får jag fylla på med en likadan?

[attachment=3999:Krabbspindel_bsk.jpg]

Jag hittade den på samma sätt, när jag skulle fotografera jätterams. smile.gif

Olle
Morbid
Härliga bilder!!

Lite sidoinfo.. Det finns bönsyrsor som efterliknar orchidéer också.. Länkar till en bild, eftersom jag inte är fotografen: http://bugsincyberspace.com/mantids/mantid...mantis0061f.jpg
Airamya
Oj vilken häftig rosa filur!

Vad tror du Lars-Olof - kan det vara så att de här blomkrabbspindlarna är riktiga linslusar? kommer rusandes så fort man tar fram kameran? tongue.gif

rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, de är säkert riktiga linslusar. biggrin.gif

Morbid, den "dansande rosa pantern" var ju för rolig! wub.gif

Olle
Morbid
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-06-2007, 08:45) *
Ja, de är säkert riktiga linslusar. biggrin.gif

Morbid, den "dansande rosa pantern" var ju för rolig! wub.gif

Olle

De finns att skaffa som terrariedjur. Lite intressantare än Vandrande pinnar... tongue.gif

Sök lite på "Orchid Mantid", så hittar du/ni fler bilder..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon