lenai
Jag är på jakt efter snygga, intressanta och hemskt gärna matnyttiga balkonger för fotografering. Söker också lika intressanta lägenhetsträdgårdar, alltså de små uteplatser som finns i anslutning till en del lägenheter på bottenvåningen. Har du något i den vägen eller känner du nån? Jag blir jätteglad över alla tips.
Lena israelsson
Nutten
Jag har en balkong som mer liknar en liten trädgård (det är i alla fall vad folk häromkring tycker). Frodigt är där, men så mycket matnyttigt är det inte just nu.

Lite som finns på balkongen är murgröna, olika passionsblommor, en liten vattenväxtavdelning med Pontederia, Iris och liten vit näckros. En rätt stor, uppstammad klockmalva (i full blom för tillfället), buskmalva, ampelväxter, strandveronika mm

Balkongen är inglasad, men sommar och vår är den öppen så mycket det bara går smile.gif
Susanne i Linköping
Om några år, kanske. Min balkong och uteplats (japp, jag har båda! laugh.gif ) är inne på tredje säsongen, årets balkongtema är "ätbart". Bara änglatrumpeten och tre pelargoner bryter mot den regeln (penséer är väl ätbara?). Men särskilt snyggt eller intressant vet jag inte om det är; mest mangold, tomat, violer, chili och några motsträviga okraplantor. Och en himla röra av jordsäckar, plantor och planteringskärl som inte kombinerats ihop än. sad.gif

Fjolårets tema var "hängande trädgård". Inga hängamplar, men en väggampel med revande smultron (revorna blev över två meter, jättefint) och en balkonglåda med tomater som fick klara sig bäst de kunde utan stöd (rätt hyfsat resultat för att vara vanliga "Ildi" och i en så liten jordmängd dessutom).

Senare under säsongen blev smultronrevorna tätare och ännu finare.
Jaja, skratta ni bara, jag tyckte revorna blev fina i alla fall!!! ohmy.gif
Ingrid på Västkusten
Signaturen'Flower' på AoT har fina bilder i sitt album :-)

Hälsar ingrid
anne
Hejsan
Kolla in lilla uteplatsen i mitt album om det är något.
Hälsar Anne
estet
Hm, jag tycker att jag har sett "flower"s bilder på nåt annat ställe också... wink.gif
anne
tongue.gif Hej på er alla som undrar.

Jag föredrar detta forumet. Det är mer gemytligt här och inte så svår arbetat.

Det är så sant Ingrid men du kan lika gärna kolla här. Tack för att du gillar mina bilder, det finns mer att kolla på.
Estet
Du har sett bilderna på AoT.

Forumristerna känns mer nära på detta forum än på Allt om trädgård, missunar förall del inte dem heller att se mina bilder. wub.gif

Soliga hälsningar till dig estet och Ingrid från Anne/Flower
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon