CITAT (cecland @ 13-06-2007, 18:09)

Köpte frö av Sarracenia flava på Kew gardens förra året (det var ett set med frö, jord och kruka för barn så jag tyckte inte att det borde vara så svårt).
Min son (7 år) hade fått såna paket, med frö, jord och kruka under julklappsutdelning på skolan... Vi såde frön i December, vattnade då, la över en liten plast påse, och sen hade den på fönsterbreda ... Glömde bort för det mesta, så den hann torka ut flera gånger... Men runt mars kom en liten liten skott. Tänkte nästan det var nåt ogräs frö ... men efter nån månad till kom dom små små "klor" som köttätande växter har. Sen kom en till skott, och en till. Så nu har vi tre pytte små plantor, inte mer en ett par millimeter långa blad och "klor" (ett blad par och ett klor par på varje planta).... Ett halvt år efter sådd, och tre månader efter skottet först kom upp!
För några veckor sen tog jag bort plast påsen ... Och nu är det ännu större risk att glömma bort och vattna (sprang dit nu att kolla, och ja, det var torr, och hmmm ser nästan döda ut...)
Det var roligt att se dom första små klor, och mata en liten fluga med en nål....
Men annars jobbigt att vänta...................!!!