gunvor
den hade ingen bruksanvisning men dte var halva priset - halva priset var det även på lavendelbusken så jag smällde minsann över 80 kr på växter.
Behövde nog pigga upp mig lite - valparna har förstört mina liljor! Min libsticka som brukar bli ca 2 meter hög blir nog inte alls - tja lite svinn får man väl räkna med, men hur tar jag bäst hand om fikonplantan???

vill ni se mina valpar så är ni välkomna in på
http://frosta.se/

I dag har 4 flyttat hemifrån - så det är "bara" 6 kvar en skall jag behålla men vi får väl se hur många jag tvingas behålla!!!
Alexander-VG-zon3
jag vet inte vilken sort dom har men bor du i zon 1 kan du prova plantera den på södersidan i väldränerad jord annars om du har det i kruka så ta ut det nu och sätt det i väst-söder läge , och vattna och göda normalt sluta göda efter juli sen så har du det ute tills det blir frost på nätterna gärna flera nätter ner till -5c sen tar du in det svalt utrymme som håller 0c +5c och mörkt den är löv fällande sen inte mycket vatten undervintern och då ingen gödning heller sen ut med trädet i mars-april skydda det om det blir nätter med rejäl frost eller ta in det i det svala utrymmet . sen kommer nya blad i slutet av maj fikon passar inte som krukväxt inne
Ammoura
Ha den ute, vattna ganska mycket.
Köpte själv en, började få fikon på den men dom torkade fort när jag inte vattnade tillräckligt. Sambons mormor köpte också och hennes fikon börjar bli ganska stora.
Jag satte min i en ganska stor kruka och den verkar trivas så.

Lycka till och uppdatera gärna med hur det går smile.gif

Är valparna renrasiga peruanska? Riktigt fina.
gunvor
jag litade inte på att jag skulle kunna sköta om fikonplantan så jag gav bort henne till en väninna som säkert sköter henne bättre!

CITAT (Ammoura @ 13-06-2007, 22:03) *
Ha den ute, vattna ganska mycket.
Köpte själv en, började få fikon på den men dom torkade fort när jag inte vattnade tillräckligt. Sambons mormor köpte också och hennes fikon börjar bli ganska stora.
Jag satte min i en ganska stor kruka och den verkar trivas så.

Lycka till och uppdatera gärna med hur det går smile.gif

Är valparna renrasiga peruanska? Riktigt fina.
Oh ja - mina valpar är alldeles renradiga PSP - perro sin pelo del Peru,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon