alvastina
Många av sättlökarna som jag satte i maj har inte blivit nått av. Är det någon som vet om det är för sent att sätta om lök nu?
Även mina rödbetor tog sig dåligt. Kan man göra ett nytt försök?
Fenja
Sättlöken kan du sätta nu, det hinner kanske inte bli stora lagringsbara lökar, men du kan skörda efterhand och använda blast och allt i sallad och matlagning. Förväll lätt eller stek lätt och frys in överskottet.
Rödbetor kan jag inte hjälpa dig med.
Mvh
Fenja
Gurkan
Det går bra att så en omgång rödbetor till. Dom växer snabbt när dom väl kommit igång och börjat växa, sår du nu kan du kanske skörda i slutet av augusti. På ett ungefär ...

Se till att vattna ordentligt bara efter att du har sått, nu när det är så torrt i jorden.

CITAT (alvastina @ 13-06-2007, 20:19) *
Många av sättlökarna som jag satte i maj har inte blivit nått av. Är det någon som vet om det är för sent att sätta om lök nu?
Även mina rödbetor tog sig dåligt. Kan man göra ett nytt försök?

En sak till ... nej, det är inte för sent för löken men var får du tag på sättlök nu ??
Åsa, mälardalen zon 2
Det är inte för sent att så rödbetor, man kan så rödbetor i omgångar till en bit in i juli.

Och nej det är inte för sent att säta lök så hittar du sättlök är det bara att plantera.
Jonas70
Oj, kan man så rödbetor så länge. Då kanske jag skulle passa på att så en omgång till nu när det börjar bli lite öppen jord efter potatisskörden?
alvastina
nu har jag sått om både mortötter och rödbetor och hoppas att de kommer bättre den här gången. Vpr lokale ICA handlare hade några påsar med sättlök kvar. Chansar och hoppas att de blir något,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon