Hur gör man? Låt säga att jag vill "ha kvar" dem jag har i år och tar sticklingar av dem i höst, tar jag bara in dem och låter dem växa och tar nya till våren? Eller borde man ta in hela plantan och ta sticklingar till våren? Eller är jag en stor idiot som ens tänker tanken och borde köpa nya nästa vår?
Ni som begriper er på sånt där, några förslag?
Åsa, mälardalen zon 2
13-06-2007, 22:35
Fuchsiorna behöver du inte tillverka nya varje år de blir bara knotigare och finare för varje år, jag ställer in mina i förrådet på senhösten efter att frosten svett bort bladen i mörker och kyla (strax ovanför nollgradigt), jag har dem aldrig inomhus jag flyttar dem direkt utomhus från förrådet på våren. Fuchsiorna hålls ganska torra under vintervilan och de ser bara ut som döda pinnar men de brukar skjuta nya skott varje vår.
Hoppla, jag som trodde att de var slut efter en säsong. Då ska jag försöka få in mina i matkällarn i höst, och försöka komma ihåg att ge en liten skvätt vatten ibland? Jag har 2 superfina nu i amplar, tillsammans med million bells och petunia...Skulle va kul att ha dem nästa sommar åxå