Underbart vackra är dessa vita fjärilar. Är det hagtornsfjäril? Jag har haft 5-6 stycken tillsammans med lika många Tistelfjärilar under ca en vecka nu. liten 032.JPG
Lars-Olof Arvids
14-06-2007, 12:20
Jättefin bild! Visst är det hagtornsfjärilar, som du känner igen på de svarta eller bruna ribborna i de vita vingarna. Roligt att du har tistelfjärilar också! Sådana har jag blivit extra intresserad av efter att ha mött ett massuppträdande i förra veckan, se annan tråd.
Olle
Berith
16-06-2007, 10:45
Åååh vilken fin bild!
Tänk så många människor som bara går ute i trädgården/naturen utan att verkligen se allt vackert i den! Sorgligt...
Gossen Ruda
16-06-2007, 10:50
En extrafråga. Det är uppenbart en parning som pågår, vem är vem och hur vet man det? Svar kommer i kväll.
Gossen Ruda
17-06-2007, 07:54
Hm, ingen har svarat. Nåja, det är honan överst. Hon är oftast störst och tar kommandot när det hoplänkade paret är ute och flyger så det är hon som landar och klamrar sig fast. Annars finns det inga yttre könsskillnader hos hagtornsfjärilen.
Lynn
17-06-2007, 17:17
Åhhh...se där, det hade jag ingen aning om. Det var himla mycket uppvaktning en par dagar här . (i fjärilsväg alltså)Jag har flera bilder som jag ska försöka få in i mitt album, men jag tyckte det var lite krångligt. Nå..jag kanske kommer på det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.