Full version: skolavslutning
Pinglan
Ojojoj, hur gulligt är det inte med en son som gick ut sexårsverksamheten idag, dom små pluttarna fick lämna över en varsin ros till niorna, snacka om att mamma pinglan grät floder. -cry-.gif -cry-.gif
Monica E
ja visst är det något speciellt man står där o snyftar ,dottern gick ut nian i dag och i morgon tar sonen studenten,då är det dags igen....det går snabbt från sex-års till studenten kan jag lova.
Alba
Jag förstår att du grät Pinglan. De är ju så gulliga och de känner sig ju sååå stora.

Tänk så stolta de skulle känna sig när de fick lämna en ros till stora niorna.
Pinglan
Ja jag har förstått att tiden bara rusar iväg, jag tyckte ju att sonen va bebis bara för ett litet tag sen och har nu gått ut sexårs.
Min lille plutt va sååååååå nervös när han skulle räcka fram rosen, ojojoj, men mamma pinglan stod alldeles brevid då gick det bra, min skruttunge e stor nu.
Leia
Här kommer min 6-års kille som varit på sin första skolavslutning idag. På vår skola har 6-åringarna alltid krans på huvudet och får sjunga Barfotavisan för alla i kyrkan. ( Han står faktiskt och nynnar på den just nu när jag skriver det här! smile.gif )
mamamaggan
6 år och så myyyyyysiga!

Som redan sagts så kommer de i övermorgon hem med fjun på överläppen och har gått ut skolan. Och veckan därpå ska de bli pappa !!!!!!!!!

Så fort går det när man ser tillbaka. Men när man är mitt i det så kan det ibland kännas som om problemen aldrig tar slut . Men man äääääääääälskar dem lika mycket för det ! smiley_small_hug.gif

Ge era söner en stor kram och gläds åt att ni har dem!
Leia
CITAT (mamamaggan @ 14-06-2007, 20:51) *
Så fort går det när man ser tillbaka. Men när man är mitt i det så kan det ibland kännas som om problemen aldrig tar slut . Men man äääääääääälskar dem lika mycket för det ! smiley_small_hug.gif

Ge era söner en stor kram och gläds åt att ni har dem!

Vi hade några jobbiga första år med Max, med skrik och kolik som visade sig vara mer än bara kolik. MEN när den tiden var över vid ca 3 års ålder så måste jag säga att vi haft tur, han är nog värdens lugnaste, gulligaste och lättaste pojke man kan ha, han är precis så snäll som han ser ut på kortet! wub.gif
Tesa
Min minsting gick ur sexan idag...dags för högstadiet inne i stan nästa år..
Det känns lite vemodigt att plötsligt inte ha nån anknytning till skolan här längre...jag har haft barn där i 14 år och suttit med i skolrådet i omgångar. Man har lärt känna lärarna på skolan och all annan personal också. Men nu är det slutt.. sad.gif

...som kuriosa..jag hade med mig en sån där fjunig en också som går första året på gymnasiet...flera av lärarna kände inte igen honom fast det bara var fyra år sedan han gick där..men när dom fattade vem han hörde ihop med blev det ett väldigt ojjande på dom...Det verkar vara väldigt roligt att återse gamla elever.. tongue.gif
..ja tiden går fort...
Netha
Förstår att tårarna rann... så har det också varit för mig på alla avslutningar under 27 år.
25 år var på samma skola och då var vi några st lärare och mammor som varje år satt med näsdukar i beredskap. smile.gif

I höst börjar äldsta barnbarnet i sexårsverksamhet. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon