Full version: Rå-Odör
Suz
Hej!

I tisdags morse när jag gick till jobbet ser jag till min förtvivlan att rådjuren festat på alla mina blommor -cry-.gif Ca 10 blomlådor och 8 krukor uppmumsade! Jag vart helt förstörd!!
Granntanterna har komenterat mina lådor med att de var sååååå vackra och hur hade jag gjort mm och nu är allt borta -cry-.gif
Dessa har fått sitta utan fara säkert 6 veckor men så nu helt plötsligt bjöd familjen rådjur till fest! Allt var uppätet dock inte uppslitet.
Efter en sökning här och tips på Rå-Odör stormade jag iväg och inhandlade en sån dyr liten burk! Jag är nu desperat och gör vad som helst bara jag får dem att låta bli mina växter ranting.gif

Så jag hoppas medlet är så bra som ni säger och håller tummarna för att några enstaka blommor återhämtar sig till midsommar!!

Glömde ju...det står "sätt en tesked på en pinne".....men nu när solen varit framme verkar det som om det "rinner" av...är det riktigt?? Är det en gammal produkt eller blir det så?

Ser dessutom att jag lagt detta i fel avdelning... wacko.gif Kan jag ändra själv?
Boxer
Jag brukar doppa en pinne rätt i burken, då blir det lagom.
Tar man för mycket bör det bara att rinna när det blir varmt.
Låt inte växten komma i kontakt med "gojan"

lycka till - det tar sig snart igen. trostar.gif
Suz
CITAT (Boxer @ 14-06-2007, 17:29) *
Jag brukar doppa en pinne rätt i burken, då blir det lagom.
Tar man för mycket bör det bara att rinna när det blir varmt.
Låt inte växten komma i kontakt med "gojan"

lycka till - det tar sig snart igen. trostar.gif

Tack för ditt svar! Då tog jag nog för mycket!
Är "smörjan" giftig? Det har runnit på en av mina paprikaplantors blad.....
Boxer
Nej, men det blir fult! Knipsa bara bort bladet, och vips! - så är allt som förut. smile.gif
Suz
CITAT (Boxer @ 14-06-2007, 17:38) *
Nej, men det blir fult! Knipsa bara bort bladet, och vips! - så är allt som förut. smile.gif

Tack snälla du för dina snabba svar! Då ska jag göra det och hålla tummarna för att lite blomster återhämtar sig bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon