Full version: Grå Jako
Suz
Hej!

Suz heter jag och jag såg att det finns flera här med gojor biggrin.gif
Dessa änglalika små varelser som varken skräpar ner eller kräver så mycket whistling.gif

Kul att se att det finns fler som har pippi och trädgårdsintresse smile.gif

Här är mina grå

Vickan är faktiskt den som är äldst (till höger) =Läs minst och kaxigast smile.gif
[attachment=4052:rund1.jpg]
Gertie
Fina fåglar du har.

Här är en gammal bild på Jojje.
Hon dog för drygt ett år sedan - 30 år gammal.

Jojje

Och här är en bild på den nya busen Poppe.

Poppe

Visst, rent och fint har man alltid. wink.gif

Suz
CITAT (Gertie @ 14-06-2007, 17:50) *
Fina fåglar du har.

Här är en gammal bild på Jojje.
Hon dog för drygt ett år sedan - 30 år gammal.

Och här är en bild på den nya busen Poppe.

Visst, rent och fint har man alltid. wink.gif

Ah...vad söta de är, din grå som ändå vart 30 år, lik min Vickan faktiskt och den "lille" gröna!!
Ja Amazoner är poppis nu, såg på sista träffen i Hagaparken (?) att det var närmare 20st mot 4 grå smile.gif
Amazoner är otroligt vackra...vilka ögon w00t.gif
Hur gammal är Poppe?

Jupps rent är det...har skrotat sopborsten till förmån för en sprillans ny damsugare med tillhörande "grovbehållare"!!
Gertie

Poppe fyller 2 år den 15 juli.

Hur gamla är dina? De ser unga ut.
Är de könstestade?
Suz
CITAT (Gertie @ 14-06-2007, 18:21) *
Poppe fyller 2 år den 15 juli.

Hur gamla är dina? De ser unga ut.
Är de könstestade?

Ja de är unga...förhållandevis. Vickan är 3½ och Wilson är 2½. På bilden är Wilson bara 7 månader.
Jupps de är könstestade!
Gertie
Då får vi väl hoppas på bebbar om några år?!
Suz
CITAT (Gertie @ 14-06-2007, 18:32) *
Då får vi väl hoppas på bebbar om några år?!

Här blir inga bebbar!! Har nog med dessa två crazy.gif
vindspel
[attachment=4786:Casper0001.JPG][attachment=4786:Casper0001.JPG][attachment=4786
:Casper0001.JPG]Hej jag har min lilla nymfparakit "Casper" att gosa med. Jag har precis köpt en hona till honom och hon heter Bella. Jag har också fyra underlater som alla har stora personligheter. Bengan och Polly är ett par ochsena har vi Snubben och Zena.
Ska lägga in bilder på mitt album
Ha det bra med era gojor
papegojflickan
[attachment=4947:HPIM1347__Small_.JPG]

Va kul men fler fågel intresserade. skickar med ett foto på mina favoriter här hemma, Sparvpapegojorna.
Vi har amazon, jako, rödryggad ara o kakariki också,, men domma småttingar är bäst.
vindspel
Vilka sötnosar du har, duniga och goa så man vill pussa dem
Prillan
Kul med fågelintresserade vänner. Har själv två undulater, Sune och Bert. Har haft undulat i 20 år, inte samma så klart. De är ju inte så långlivade tyvärr.
Sparvpapegoja har jag aldrig sett i djuraffären. Är de svåra att få tag på och hur stora blir de? Dyra i inköp, lever de länge?
Mycke frågor blev det, men det är kanske något jag kan tänka mig i framtiden. Tycker mycket om papegojor men har en sambo som tycker att undulaterna är lagom i storlek och så skräpar de ju en del.......
Kan dessa papegojor lära sig prata?
Daniel83
Prillan: Jorro undelater kan man lära att upprepa några ord, finns även de som fått kanariefåglar att göra det samma så.. men hur bra det låter är ju en annan fråga, en radio är ju mer säkert att få upprepningar ifrån också yahoo.gif .

Sparvpapegojor tycker jag inte det verkar vara så svårt att få tag på, men personligen tycker jag bättre om katarinaparakiter om man nu letar efter små papegojor skall vara snällare och lugnare i sättet, men lika söta.

En bild på min ängel i skogen i våras, precis som alla gojjor låter eller skräpar hon heller inte ner whistling.gif [attachment=4986:namnlös_111.JPG]

Hund och gojja kan ibland hållas tillsamns, men då får man se gojjan som en extremt jobbig hund:)[attachment=4987:oskar_o_..._005__nu.JPG]
skogstroll
här är en bild på min Roger som jag var tvungen att sälja när jag hade lite bökigt boenemässigt för ett år sen, usch vad jag saknar honom. Han var odräglig men vi tyckte om varann ändå. Funderar på att skaffa en grå Jako så småningom smile.gif

[attachment=4991:Roger_4.jpg]
papegojflickan
[attachment=4992:IMG_0574...__Small_.JPG]

Visst funkar hundar o gojjor alldeles utmärkt.
Sparvar är inte så vanliga, har bara sett ett par i en zooaffär
en gång. Men det finns några uppfödare ( jag själv smile.gif) )
Dom är mindre än undulater, o har kort stjärt.
Tuffa, pigga framåt nyfikna, dom kan lära sig tala men men ....
Påminner mycket om en Amazonpapegoja i sättet, dom
tror att dom är lika stora dessutom!!!
Är agressiva mot varandra under häckning, annars kan man ha dom flockvis i stor voljär.
Finns dom som tom häckar med dom i flock i voljär.
Priset beror påfärgen. Normal gröna ca 3oo:-
Blå ca 500:- Brokiga, pastell, lution, albino
från 1000:- o uppåt.
Mitt mål är att föda upp blå, blåpastell, blåbrokiga
Jag älskar blått.
Prillan
Vår första undulat kunde prata en massa ord, t.o.m. kortare meningar t.ex. "Puss på dig". När vi hade kompisar hemma och han satt på sin gunga i fönstret bakom soffan trodde de inte sina öron, han var klockren i uttalet.
Nu har vi två stycken, men de säger ingenting i mänsklig väg, men tjattrar så det står härliga till.
Ja hund och undulater fungerar bra, men med katten går det sämre. Vi har låtit bygga en burtransportvagn så vi kan flytta buren till ett annat rum när katten är inne. Fungerar alldeles utmärkt. Så nu samsas 2 undulater, en westie och en katt under samma tak.
Katten är ju ute större delen av dagarna som tur är.
SannaLasso
CITAT (papegojflickan @ 10-07-2007, 10:34) *
[attachment=4992:IMG_0574...__Small_.JPG]

Visst funkar hundar o gojjor alldeles utmärkt.
Sparvar är inte så vanliga, har bara sett ett par i en zooaffär
en gång. Men det finns några uppfödare ( jag själv smile.gif) )
Dom är mindre än undulater, o har kort stjärt.
Tuffa, pigga framåt nyfikna, dom kan lära sig tala men men ....
Påminner mycket om en Amazonpapegoja i sättet, dom
tror att dom är lika stora dessutom!!!
Är agressiva mot varandra under häckning, annars kan man ha dom flockvis i stor voljär.
Finns dom som tom häckar med dom i flock i voljär.
Priset beror påfärgen. Normal gröna ca 3oo:-
Blå ca 500:- Brokiga, pastell, lution, albino
från 1000:- o uppåt.
Mitt mål är att föda upp blå, blåpastell, blåbrokiga
Jag älskar blått.
Eh? Är det en sparvpapagoja som sitter bredvid borzoien? Jag tycker att den liknar min blåpannade amazon. Storleken är förstås lite svår att uppskatta eftersom hunden är så stor. blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon