Full version: Snigeltagetes?
MariaS
Hörde idag att det finns en tagetes som mördarsnigeln inte tycker om. Är det någon som vet vad den heter eller var man kan hitta den? Måste ju bara ha den devil.gif
Jill-Ulrika
CITAT (MariaS @ 14-06-2007, 18:34) *
Hörde idag att det finns en tagetes som mördarsnigeln inte tycker om. Är det någon som vet vad den heter eller var man kan hitta den? Måste ju bara ha den devil.gif

Jag med helst om de dör av att äta av den. Det vore det bästa. Annars verkar Tagetes vara bra till lite av varje, "stinktagetes" har jag läst att det fanns något som hette och de skulle ta kål på kirskålsrötter. Hm, tänk vad bra om det stämde! ninja.gif
MariaS
CITAT (Jill-Ulrika @ 14-06-2007, 21:42) *
Jag med helst om de dör av att äta av den. Det vore det bästa. Annars verkar Tagetes vara bra till lite av varje, "stinktagetes" har jag läst att det fanns något som hette och de skulle ta kål på kirskålsrötter. Hm, tänk vad bra om det stämde! ninja.gif

Det är väl inte heller fel. För vem har väl inte "jagat" kirskål?
MariaS
Puttar lite
Jill-Ulrika
CITAT (MariaS @ 15-06-2007, 10:22) *
Det är väl inte heller fel. För vem har väl inte "jagat" kirskål?

Fast jag undrar om det ens finns. Kanske går det bra med vilken tagetes som helst? Någon som vet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon