Olivia
Vad ska jag göra med mina små plantor som jag hittat kring min stjärnflocka? Bör man kruka dem, eller kan man flytta dem direkt till någon annan växtplats (de är inte så stora ännu, bara 5 cm kanske)? Jag vill ju inte ha ihjäl dem... Jag är rätt nöjd med att det blivit några plantor i alla fall, så det vore ju kul om jag kunde behålla dem på något sätt. Problemet är väl egentligen att jag tänkte gräva en större rabatt, men det kommer nog inte bli förrän framåt sensommaren, där jag sedan skulle vilja ha dem, och innan dess har jag inte så mycket plats för dem (om jag inte shoppar mig en pallkrage och har som "barnkammare").
*Stintan*
Kan dom inte stå kvar då och flytta dom senare?
Boxer
Mina pyttestjärnflockor grävde jag upp och planterade i varsin kruka med bra jord. Där fick de växa till sig i lugn och ro och blev sedan utplanterade när de hade blivit "myndiga".

Har du möjlighet att skaffa en pallkrage, så gör det. Jag kan inte vara utan mina. smile.gif
Olivia
CITAT (Stintan43 @ 14-06-2007, 20:29) *
Kan dom inte stå kvar då och flytta dom senare?

Jag vet inte hur stora de hinner bli? Det är rätt så trångt kring moderplantan redan... Som den novis jag är så har jag förstås planterat alldeles för tätt slap.gif . Fast jag kanske får ta åt mig äran lite av att ha gödslat astilbe-grannen så att den blivit "jättestor" mot förra året biggrin.gif .

CITAT (Boxer @ 14-06-2007, 20:29) *
Mina pyttestjärnflockor grävde jag upp och planterade i varsin kruka med bra jord. Där fick de växa till sig i lugn och ro och blev sedan utplanterade när de hade blivit "myndiga".

Har du möjlighet att skaffa en pallkrage, så gör det. Jag kan inte vara utan mina. smile.gif

Det får nog bli en pallkrage tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon