annette-djurö
15-06-2007, 13:04
Hej!
När ungefär brukar praktlysingen blomma. Bor i Sthlms-trakten. Vill inte missa mitt gula hav då det blommar för första gången i år.
Annette
Min Praktlysing blommar senare halvan av juli. Har min i stugan och den är bara uppe ca 1 dm än.
Men det beror ju på var man bor.
I Stockholmstrakten borde den blomma tidigare ....kanske slutet av juni Den blommar ju länge när den väl kommit igång.
Elisabeth P
15-06-2007, 13:52
Min blommar nu i soligt läge, utanför Borås
Praktlysing blommar för fullt hos mig just nu. Bor i zon 4, mellan Stockholm och Norrtälje. Men gissar att värmen den senaste tiden jagat på dom lite.
Karrolina
16-06-2007, 19:09
Såg blommande praktlysing i Sthlm igår.
Blomstersmurfen
18-06-2007, 09:34
Mina har inte börjat blomma ännu. Bor i Stockholm (Mälaröarna) och det är säkert någon vecka eller två kvar tills de slår ut. Jag svälter dock mina (skulle inte vilja slösa gödning på dem), försöker snarare gräva bort dem så jag slipper se dem. Anledningen till det är faktiskt bara att jag avskyr den gula färgen.
Någon som vill komma och gräva?
Ingrid Zon3
18-06-2007, 19:51
mina blommar också nu (Sollentuna). Och har snott åt sig ytterligare en kvadratmeter av tomten...

Men snart är det semester och då blir det grävning...
mina blommar lagom till midsommar (bor i Märsta),
Mina har precis börjat blomma..i norra Bohuslän..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.