Full version: Hjälp om växt!
SheDevil
Hej!

Jag letar en växt som oftast växer i dikeskanter. När jag var liten så plockade min mamma in dessa. Jag har hört att man kallar dessa för cigarrer?
Någon som vet vad jag menar och kan berätta vad den heter egentligen

//Lotta
Åsa, mälardalen zon 2
kaveldun
SheDevil
Tack så mycket... :-)

//Lotta
Floppy
Ja just det ja... smile.gif ...de kommer jag också ihåg från när jag var liten...vår familj kallade också dem för cigarrer...

Går det att ha sådana i sin egen rabatt?...eller är de sånna som förökar sig som ogräs...skulle gärna ha sådana i min rabatt...
SheDevil
Jag har ingen aning men om man har ett blött ställe i trädgården så borde det fungera.

//Lotta
Gossen Ruda
Dom kräver i stort sett vatten större delen av året. Dom är inte så bra att ha i en damm för dom flyttar sig hela tiden, en rotstam som hela tiden växer och skjuter upp nya stänglar.
Tesa
Jag har planterat kaveldun i ett dike, avrinningen från min damm...där är nästan torrlagt sommartid men det funkar bra och dom sprider sig...
Jag räddade min kaveldun ur vår gödselbrunn där de plötsligt växre ett år..
monki62
kaveldun är fina jag tog in sådana och hade i en urna, en dag när jag kom hem så hade dom exploderat det var dun i hela vardagsrummet hihi
lottapotta
CITAT (monki62 @ 05-07-2007, 19:08) *
kaveldun är fina jag tog in sådana och hade i en urna, en dag när jag kom hem så hade dom exploderat det var dun i hela vardagsrummet hihi

Då är det sant!
När jag var liten sa alltid min mamma att jag inte fick pilla på "cigarrerna" för att de kunde explodera. När jag blev lite äldre trodde jag att hon sagt så bara för att jag skulle låta bli att pilla - var lite klåfingrig som liten. Fast när jag var liten tänkte jag ju på en sådan där riktig explotion med eld, förstås... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon