Häckodlaren;-)
HJÄLP!!!

Gjorde en kulle för smultron och jordgubbar för några år sedan som blev så himla fin. Förra året växte det som bara den i den och vi åt smultron och jordgubbar längen. Nu har det flyttat dit pissmyror, det bara kryllar av dom på ett ställe på kullen och man ser hur det väller upp ur kullen när man sparkar till där :-(
Jag är så ledsen för det ser inte ut som om att plantorna uppe på kullen alls vill ta sig.
Nu hör det till saken att jag har två små barn ocksås om älskar att plocka och äta av bären och det känns inte roligt med pissmyrorna som bor där.

Snälla, har ingen något tips på hur jag kan bli av med dom så vi kan njuta av våra goda bär även denna sommar.
katah
Det finns en ofarlig myrmedel " rent mot småkryp" heter det som jag har använt på våran tomt, ickefarlig för människor.

Man kan även testa kanel överallt.

Vi har även använt nippon (droppar i en liten behållare) = effektiv och skyddad av regn.

Hoppas att ni kan njuta av era bär!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon