Som rubriken säger så har jag sått denna "Perfume two´s company". Den blommar jättefint nu, men inte har den några limefärgade blommor inte! Den har endast purpurfärgade. Nån annan som sått densamma och faktiskt fått två färger på den?
[attachment=4137:20070616_005.jpg]
Biggan_
16-06-2007, 10:08
Nej, jag har inte sått den, men jag måste få säga att jag tycker färgen är fantastiskt vacker på din! Men visst är det tråkigt när det inte blir vad man hoppas på!
Visst är färgen vacker Biggan. Så jag är absolut inte missnöd på det sättet. Men, det hade ju inte varit helt fel om den hade gett lite limefärgade blommor också nä
Men!, Inte kan jag väl vara den enda på hela Odla som köpt och sått denna??
Patrik, Lkpg
17-06-2007, 09:41
Nejdå, du är inte ensam Gillan, jag har också testat den i år. Tyvärr har inte mina kommit så långt så att de börjat blomma än, men de växer kraftigt och fint så det borde inte dröja så länge nu. Jag har försökt se skillnad mellan plantorna så att man medvetet kan blanda färgerna lite, så det inte blir bara purpur på ett ställe och bara lime på ett annat, men har inte hittat något sätt att särskilja dem än. Jag får återkomma med rapport när blommorna börjat titta fram. För jag antar att det inte blir båda färgerna på samma planta? Det kan inte vara så att de limefärgade ligger lite senare med blomningen, fast din purpur verkar ju ha blommat ett tag?
Tack Patrik! Då ska jag invänta rapport om dina lite längre fram. Jag har ca 15 st plantor från den fröpåsen som blommar nu, och allihop är djupt purpurfärgade

, men,men...........man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte
Undrar jag om det kan vara det här som menas med "Two´s Company"
[attachment=4286:20070620_1_001.jpg]
Patrik, Lkpg
01-07-2007, 14:49
Hej igen, nu har de första av mina blommor slagit ut och här är det bara limefärgat som gäller än så länge, så nog verkar det bevisat att det finns två färger. Ska bli intressant att se om jag får några purpurfärgade eller om det blir tvärtom för mig...
hmmm jag har ju fröer av denna.. kanske skulle jag testa att plantera några och se om de tar sig??
satte ju lite sena fröer förra veckan och iaf ett av de tio jag satte har skjutit upp ur jorden och är på god väg iaf.. nu ska jag bara komma ihåg att vattna...
är det helt hopplöst att testa med tobaksplantan nu eller är det värt ett försök?
kan det vara så att det helt enkelt är frömix man köper? kanske i såna fall att de fröer som innehåller limeblommor inte rotat sig för dig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.