Full version: Höstblommande träd?
Bovine
Jag har ett litet träd som jag gissar är relativt nyplanterat. Det är så litet nämligen och jag måste komma ihåg att vattna det eftersom det blir så ledset när solen stekt nån vecka eller så.

Jag funderade länge förra sommaren på vad det kunde vara för träd, och till min stora förvåning började det blomma jättesent, typ september-oktober. Det var jättevackra blomklasar, rosa och helvita. Väldigt tjusigt! Jag är väldigt nyfiken på vad det kan vara för nåt då jag aldrig hört talas om träd som blommar först på senhösten... confused.gif
Ophelia
Ja det jag kan tänka på som börjar blomma klaseblommande under den senare delen (dock ej så sent som i oktober men blomning kan säkert pågå om vädret och läget är gynnsamnt) är syrenhortensia (Hydrangea paniculata) eller syrenbuddleja (Buddleja davidii).
Gossen Ruda
Luktolvon skall blomma tidigt på våren men det är snarare regel än undantag att den börjar blomma sent på hösten. Åtminstone hos mig.
Bovine
Tack, jag ska slå upp dessa förslag o se om något stämmer överens med mitt träd... smiley_small_hug.gif
Bovine
Ok, nu vet jag... Det är ABSOLUT en Syrénhortensia. Det är jag säker på. Men jag måste säga att Luktolvon var väldigt lik både mitt träd och syrénhortensian jag hittade när jag sökte på nätet.

Tusen tack för all hjälp!!! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon