Full version: Hur gör ni?
Tosan
Ifjol sådde jag stockrosor och grävde ner i rabatten, nu ser det ut som om de tänker blomma så småningom biggrin.gif Men nu kom jag ju på att jag inte får några blommor nästa år, om jag inte sätter ner dem i år. Sätter ni nya plantor intill de gamla, eller planterar ni nån annanstans för att sedan flytta till sin rätta plats på våren? Och nu är jag ju lite sent ute i vilket fall så det kan ju gå åt skogen ändå...
Fenja
En del stockrosor är väl perenna? Åtminstone har jag sått två olika sorter i år som enligt fröpåsarna är perenna...
Mvh
Fenja
Tosan
Mina är det tyvärr inte crying.gif Men de kan visst fröså sig...
kerstin z5-6
pga klimatet är alla stockrosor bienna hos mej - jag sätter ner de nya vid -under de gamla i juli augusti
Det går bra att så dem nu -för utplantering i augusti smile.gif
Tosan
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-06-2007, 11:40) *
pga klimatet är alla stockrosor bienna hos mej - jag sätter ner de nya vid -under de gamla i juli augusti
Det går bra att så dem nu -för utplantering i augusti smile.gif

Tack för svaret.
Jag sådde nu idag, så då åker de ner dit i höst. Å så sådde jag trädgårdsnejlika, men den verkar va perenn. Hoppas den överlever min heta, torra blombänk biggrin.gif
Flyttade ett mastodontiskt löjtnantshjärta där ifrån igår, så nu ser det ganska muppigt ut med ett stort hål i mitten blink.gif men strax kommer det upp en hög mauretansk malva där...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon