pyff
Köpte 2 rabarberplantor i våras och satte ner dem i landet - de tog sig fint ett tag och jag lade på gräsklipp runt dem som jag läst skulle vara bra. Men nu senaste veckorna ser de för hemska ut! hängiga och missfärgade, de har inte blivit mer än kanske 2-3 dm långa och vissa har liksom vissnat bort!! JAg är så ledsen nu, hade ju sett fram emot att äntligen käka rabarber i sommar.
Är det torkan som förstört dem och kommer de att hämta sig???? HJÄLP!
mojan
Jag har haft samma här. De behöver vatten så piggnar de till!
MariaS
MYYYYYCKE VATTEN
Åsa, mälardalen zon 2
De kommer att hämta sig och du måste ju ändå vänta till nästa år på att skörda man bör låta rabarbern etablera sig 1-2år innan man skördar, och full skörd kan man ofta inte göra förren efter flera år.

Var det Elmblitz du köpte kan det ta extra lång tid, jag tyckte den verkade behöva flera år på sig innan den satte fart att växa. Viktoria var det annat med den växte som ogräs redan från starten.
Jonas70
Håller med Åsa i hennes erfarenheter om att det dröjer rätt många år innan man kan skörda fullt ut, och sedan är det nog så att de helt enkelt fått för lite vatten nu när det varit så varmt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon