Full version: Disneyland
Leia
Om en vecka bär det iväg . Tre dagar på Disneyland resort Paris. yahoo.gif

Men hur mycket pengar ska man räkna med att det kommer att gå åt ungefär? Vi är två vuxna och ett barn. Resa, inträde på Disneyland, hotell och frukost är betalt. Det är alltså Lunch, middag och fika/godis/glass och bussen mellan flygplatsen och Disneyland som ska betalas.
Att det är dyrt att äta därinne har vi fått höra, men hur dyrt? Är det någon som varit där så man kan få ett hum om hur mycket pengar man bör växla ungefär? confused.gif
Tosan
Åh vad härligt! Själv skulle jag vilja åka till Orlando...Tänk dig,Disneyland, sea world, och kanske nån dragracingtävling om man har kul. Vilken semester skulle inte det va?
Hoppas ni får jättekul, Ska sitta här hemma å va avis smile.gif
Hannele
CITAT (Leia @ 17-06-2007, 13:26) *
fika/godis/glass och bussen mellan flygplatsen och Disneyland som ska betalas.
hur mycket pengar man bör växla ungefär? confused.gif

Sonen var där förra sommaren, allt var mycket dyrt, bara ett glas läsk kunde kosta 8 €.
Leia
CITAT (Hannele @ 17-06-2007, 14:46) *
Sonen var där förra sommaren, allt var mycket dyrt, bara ett glas läsk kunde kosta 8 €.

fear.gif Ok det blir den JÄTTESTORA plånboken som ska tas med alltså! w00t.gif
Bra då vet jag lite var nivån ligger, tack! smile.gif
Lady Hamilton
Har inte varit på Dineyland själv men hittade denna länk........men du kanske har sett den?

http://www.disneylandparis.com/se/introduc...m?c=se&l=se
Leia
CITAT (Lady Hamilton @ 17-06-2007, 16:57) *
Har inte varit på Dineyland själv men hittade denna länk........men du kanske har sett den?

Den har vi varit in och tittat på, men vad vi kan se står inget om vad det kostar med mat odyl. där inne. Tack iallafall! smile.gif
Netha
Den här artikeln är från juni 2004... då kostade t.ex en cocacola ca 15 kr.
Undras om priserna stigit så mycket på 3 år att en glas läsk nu kostar drygt 80 kr. g.gif

Guide: Disneyland Paris
Leia
Phu! Hemma igen efter tre intensiva dagar på Disneyland. Nu behöver vi semester efter semestern!!! Allt har varit jättebra förutom allt köande till attraktionerna.
Jag kan rapportera att prisbilden var ungefär det dubbla mot här hemma (drygt 100:- för en "mc donalds meny", 30-40:- för en "GB glass", 40:- för en läsk)
En upplevelse helt klart! Vi tyckte alla tre att Stuntman showen var den bästa attraktionen, jösses vad de kunde köra bilar!!!! Djupt imponerad!
Bilder kommer senare när jag vaknat tillräckligt för att orka läsa in dem i datorn (vi landade sent igår) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon