Monarda
En bild från den vilda sidan av trädgården där jag sällan rensar och allt får växa som det vill. Just nu blommar mycket i blått.

P1010676b.jpg

annika_h
Underbart!
mojan
Jättefint!!! rose.gif
Limeblossom
Ja, som sagt, det var fint!
Tesa
Väldigt vackert...nu måste jag ju se om du har några bilder på den vårdade sidan också då...
Monarda
Tack, snälla ni! Hoppas det slutar regna så ska jag fota lite från den sidan också.
annagranq
så fint, jag skulle vara nöjd om jag bara hade din ovårdade sida, helt underbart, är den planerat ovårdad eller har du tagit över tidigare odlad rabatt och struntat i den osv, berätta lite
önskar
anna
Sussie80
Jättefin färgkombination. Så romantiskt. Skulle också tycka det va kul att höra lite om den samt se bild smiley_small_hug.gif bravo.gif er på dina mer "ordnade" rabatter.
Biggan_
Väldigt fint! rose.gif Lite torparstuk tycker jag! yes.gif
Kajsa i Arvika
Jättefint!! skynda dej ut nu och fota resten!! tummenupp.gif
Ophelia
Underbart charmigt! Precis i min stil tummenupp.gif

Jag är extra förtjust i irisarna, mycket mjuk och behaglig färg wub.gif
Monarda
Tack för allt beröm! thanks.gif Den vilda 'odlingen' är ca 10 år gammal och från början var det ordning och reda. Men eftersom jag satte växter som gärna sprider sig såsom bergklint, stormhatt, olika myntor, stjärnflocka, nattljus, johannesört bl.a så gick det snart över styr och naturen får nu ha sin gång. Enda jag gör är att rensa brännässlor tidigt på våren.
Här kommer ett par bilder från den något mer civiliserade 'framsidan'

P1010690a.jpg

P1010689a.jpg

Skapelsen i mitten på sista bilden blir så småningom full med luktärter, det är gamla hässjestörar med hönsnät runtom.

Leia
Vilken mysig trädgård!

Det är så härligt attt låta det vara vildvuxet på vissa ställen. smile.gif

Själv gjorde jag en blomsteräng av det gamla potatislandet. Första åren planterade jag in blommor som jag sedan låtit föröka sig och leva sitt eget liv. Ett par gånger per år rensar jag dock bort lite tistlar och brännäslor.
Alexander-VG-zon3
åhh så somrigt och fint den vilda delen
mamamaggan
Va härligt det ser ut i din trädgård!! Blir bara liiiiiite avis!
Tesa
Jättevackert i den vårdade delen också..men...jag gillade verkligen den vilda..precis sådär vill ju jag ha det.. yes.gif
Biggan_
Jättesnyggt, både den "vilda" och den på "framsidan", fast jag föll lite pladask för den "vilda"! Tänk vad naturen kan "ordna" det vackert alldeles av sig själv! yes.gif
Azola
Håller med dig Biggan....vild och vacker ! flirting.gif
Emssal
CITAT (Monarda @ 17-06-2007, 19:33) *
En bild från den vilda sidan av trädgården där jag sällan rensar och allt får växa som det vill. Just nu blommar mycket i blått.

Tjusigt! Planerar att göra en "vild" sluttning bakom mitt hus. Finns redan mycket vackert där men ska komplettera med bolltistlar, martorn, olika grässorter mm.

Vet du namnet på den ljusare irisen? Jag har en liknande men den är vit istället för ljuslila i de övre bladen. Kan inte hitta namn på den någonstans men gissar att det är en ganska vanlig sort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon