anneli85
Ja nu var det kört igen, grannen har en urtjusig pimpinellros och jag föll som en sten laugh.gif . Kolla lite och sorterna som jag tänkte köpa heter "Plena" (på Rosenposten kallas den nått mer, men det är nog samma) och så vill jag ha "Frühlingsduft". Nån som vet om dessa blommar samtidigt? Plena kallas väl även midsommarrosen så det är säkert den grannen har, för det var ett hav av rosor nu. Såå tjusig. Har ni några erfarenheter av dessa sorter? Ge gärna tips på era favorit pimpineller.
kerstin z5-6
Plena , Frulingsduft, Aicha ,är pimpineller man inte kan vara utan -smile.gif I år har jag planterat Suzanne som är rosa och jättestor

Kajsa
Mina Pimpineller

Jag länkar till Rosforum där jag har mina pimpineller på samma ställe. Dom verkar enkla, växer bra, blommar, fryser inte, kanske är jag rädd att dom ska sprida sig med åren hej vilt, vi får se ? William 111 har en häftig färg och blir bara 1 x 1 m väntar på att hela lilla busken ska slå ut, foto kommer. Mary Queen of Scots är också liten 1.20 x 1 m därför ville jag ha dessa två.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon