Hei jeg liker veldig godt Chiritas,er det noen som samler på disse plantene og kunne tenke seg bytte i noe annet da jeg har bare 1 av Chirita?Er veldig takknemlig om noe tar kontakt, prøver å komme litt i sammen med dere her på forumet og liker meg bra,men er litt vanskelig enda å finne ut av dette hvor man skriver og slikt! Men håper på forståelse om jeg skrive/sender feil,språket er litt vanskelig enda å forstå,men det kommer seg nok!!! Mvh kikki!!
Det är inga problem att förstå vad du skriver. Chirita är det Saint Paula eller Streptocarpus på svenska? Jag är ingen samlare av dessa växter, ville bara skriva en liten hälsning.
Chirita till hör samma släkt ............
wolkenkrabber
19-06-2007, 09:04
jag har Chirita Tamiana... två plantor.. jag har aldrig försökt att föröka dom men jag kan försöka och se om jag kan rota blad om du vill

(Det är inget problem att förstå dig

)
Chirita tamiana -blad rotar sig lätt som ett ogräs
Hei til Mojan og tusen takk for hilsen! Jeg har også problem å forstå svensk, så jeg takker Aldo som sier forstår norsk! Jeg håper på litt hjelp også til å finne frem i forumet, det tar litt tid å bli kjendt!! takker da wollenkrabber som har ciritha plante og er villig til å dele og bytte med meg, har sendt pm om jeg da har gjort det riktig da???? Mvh kikki
Åsa, mälardalen zon 2
24-06-2007, 08:53
CITAT (aldo @ 19-06-2007, 23:37)

Chirita tamiana -blad rotar sig lätt som ett ogräs

Chirita tamiana frön gror också som ogräs, låt frökapslarna mogna på plantan och så fröerna ganska snart fröerna är ljusgroende och fröerna är som dammkorn så från bara ett par frökapslar kan man få MÅNGA plantor. Har för mig det tog 1-2månader för fröerna att gro.
Kikki
Om du hör av dig till mej har en hel del chiritor.Både småplantor o blad,,
Chirita tillhör fam Gesneriaceá..Mvh Strepp
Samlar på ganska mycket inom denna familj varpå min smeknamn jag använder här-Strepp/Streptocarpus samma fam--
Bilden du ser är en av de nyaste de har släppt till försäljning i Usa iår-chirita´Piccolo`
Den som står i akvarium som blommar heter chirita dielsii en liten lurig sak..
Hej Kikki! Jag har en Chirita 'Sublai Khan' som du kan få blad av om du vill. Skicka ett PM om du är intresserad. Den ser ut så här:
Hei, Betty!!!! jeg sender deg pm med en gang!!!! mvh kikki
CITAT (kikki @ 24-06-2007, 06:12)

Hei til Mojan og tusen takk for hilsen! Jeg har også problem å forstå svensk, så jeg takker Aldo som sier forstår norsk! Jeg håper på litt hjelp også til å finne frem i forumet, det tar litt tid å bli kjendt!! takker da wollenkrabber som har ciritha plante og er villig til å dele og bytte med meg, har sendt pm om jeg da har gjort det riktig da???? Mvh kikki
Just nu blommar Chirita longagensis -Chirita tamiana hos mig och Chirita 'Aiko' är på G
Har bara satt blad när det gäller Chiritor .
Chirita longgagensis.jpg
CITAT (kikki @ 24-06-2007, 06:12)

Chirita 'Aiko' Min Chirita 'Aiko' är på G igen .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.