Fenja
Aftonbladet

Sådan här gör mig faktiskt lite sick.gif varför håller man något slikt vid liv överhuvudtaget?
Mvh
Fenja
Kajsa i Arvika
Nej men hu!!! helt otroligt vad avel kan ställa till med... hoppas verkligen inte nån knäppgök får för sig att fortsätta eländet och avla vidare... angry.gif
Tezzla
CITAT (Fenja @ 18-06-2007, 22:47) *
Aftonbladet

Sådan här gör mig faktiskt lite sick.gif varför håller man något slikt vid liv överhuvudtaget?
Mvh
Fenja

Jag förstod vad det var du syftade på innan jag öppnade länken flirting.gif

Jag tycker det är vidrigt! Djurplågeri! Jag blir så beklämd!

Något är verkligen fel när man menar sig älska och värna om djur så mycket att man designar små kärror som de kan rulla fram i. Vidrigt. Låt djuren få somna in och sätt in resurser på djur som efter behandling kommer kunna leva fullgoda och värdiga djurliv istället.
Fenja
CITAT (Tezzla @ 18-06-2007, 22:59) *
Jag förstod vad det var du syftade på innan jag öppnade länken flirting.gif

Jag tycker det är vidrigt! Djurplågeri! Jag blir så beklämd!

Något är verkligen fel när man menar sig älska och värna om djur så mycket att man designar små kärror som de kan rulla fram i. Vidrigt. Låt djuren få somna in och sätt in resurser på djur som efter behandling kommer kunna leva fullgoda och värdiga djurliv istället.

Precis!!
Mvh
Fenja
storm
tre små underverk,för vem då.nån penning hungrig.djuravel som degenererar arten,jag vet inte en vad jag ska säga för jag tycker det är så idiotiskt.
Ammoura
Påminner om insiderreportaget om hundavel. Hur man på grund av rasstandard avlar fram egenskaper som bara gör hundarna sämre och sämre.
För vissa handlar det ju bara om pengar. Har ju själv två stycken kineser och dessa har det avlats mkt inavel på, vilket lett till att även sämre egenskaper förts vidare i större utsträckning. I första hand PRA som börjat upptäckas. Samtidigt håller även pengasugna uppfödare på att avla på större och större exemplar för att få större kullar = mer pengar. Vet en uppfödare som lät sin tik få 16 valpar på ett halvår. I september och sen i april, 8 i varje kull. Nu ligger en annons ute igen på 10 valpar (normalstora kineser får oftast 1-5 valpar) och då har dom dessutom PRA i sina avelsgener. Är man ute efter pengar borde man verkligen syssla med något annat än djuravel. Är sjukt hur djuren ska få lida för att människan är girig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon