embelie
Hejsan svejsan!
Var det någon som köpte rosenskära från odla.nu?
Jag köpte och mina har kommit upp snart 1dm. Men jag sådde väl rätt sent. Skulle vara roligt om man fick se några bilder.. är SÅ nyfiken..

Såg på påsen att dom inte skulle stå i för gödslad jord upptäckte detta efteråt då jag satte dessa i kogödsel.. ja ja får hoppas på att det blommar ändå..

destination
Jag har lite bilder, fast köpte frön ifrån en annan butik. Sådde du direkt i kogödsel? Vill du se bilder även om de inte är frön/plantor ifrån odla.nu så säg till. Sådde lite i Januari så de blommar för fullt nu, utomhus smile.gif
embelie
nej nej kogödslet var utspätt.. men va jag har förstått så trivs dom inte i gödslad jord alls.. de försenar blomningen..
ja de vore jätte snällt om du visade lite bilder..

Tack tack!
skogstroll
jag fick plantor av mamma men de verkar inte trivas i min rätt fuktiga rabatt... :-(
destination
Okej, här kommer lite bilder. Borde man plocka bort blommorna som har vissnat så det kommer fler nya? Har sparat dom för att ta fröer men märkte nu ikväll att det kanske är bäst att ta bort det mesta av de som vissnat, för det kommer inte så mycke nya blommor.
Rosenskäran blommar hela sommarn tills frosten kommer tillbaka?

Första bilden är på plantorna jag sådde ungefär i April så de har inte hunnit blomma. Gav dom lite substral "blåkorn" för 2 veckor sedan, de verkar inte tagit skada av den gödningen. Tvärtom så växer de på bra nu (fast det kan ju bero på värmen och monlfritt väder). Har gödslat de som blommar också.

De som blommar är sådda i Januari. De blev rätt rangliga inomhus och är inte lika frodiga som de jag sådde i April men de överlevde mitt experiment smile.gif och blommar fint.

Skogstroll: testa att sätta dom i en kruka om du har möjlighet, är den väldrenerad med leca och hål i botten så blir det inte lika fuktigt som i rabatten. Torkar ut väldigt snabbt i kruka.
[attachment=4258:1.jpg]
[attachment=4259:2.jpg]
[attachment=4260:3.jpg]
[attachment=4261:4.jpg]
[attachment=4262:5.jpg]

Cheers
embelie
åh va fina, hoppas att mina kommer snart.. planterat dom längs en gärdesgård, trodde att dom skulle komma upp tätare men men blommor dom så får jag vara glad.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon