Full version: Modeexperter hitåt
Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
Jag är lite förundrad över en modetrend nu när kvinnfolket har både kjol OCH långbyxor i olika kombinationer. Tycker det är kaka på kaka. Det har visserligen funnits tidigare men tycks ha blivit väldigt populärt nu i vår. Varifrån kommer detta och vad anser den församlade meningheten om saken?
Tosan
Ja du, jag skulle ju vilja tro att det är för att man vill slippa frysa om benen när man har kjol... Men så pass praktiskt lagt brukar ju inte dammodet va. Så jag måste nog tyvärr säga att jag inte vet. Själv har jag antingen eller, brallor... eller brallor, nästan aldrig kjol.
skogstroll
konstigt nog anpassar man sig till alla möjliga trender förr eller senare (som flicka då...)... jag tycker det är rätt schysst, man slipper frysa och helt fel ser det väl inte ut whistling.gif
mekare
det som är mest populärt här är långkalsonger under förkorta shorts thumbdown.gif
inte så snyggt.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 19-06-2007, 08:25) *
nu när kvinnfolket har både kjol OCH långbyxor i olika kombinationer. Tycker det är kaka på kaka.

Tja, män i Indien - och i många andra länder - har också kaka på kaka..
Bara tråkiga svenska män som inte testat klänning ännu.

[attachment=4243:indienKlanning.jpg]
Cathis
Det vore kanske något för forumets manliga del att
prova på giggle.gif
Gossen Ruda
Klänning har jag bara när jag är finklädd. smile.gif Det som indiska män mm har är ingen klänning men jag kommer inte ihåg vad det heter nu, kvinnorna bär ofta sari iaf.

Tillägg: Poletten ramlade ner nu, kaftan heter mansplagget.
Fizzgigg
CITAT (Cathis @ 19-06-2007, 10:48) *
Det vore kanske något för forumets manliga del att
prova på giggle.gif

Med mina ben som mest liknar håriga fjällbjörkar måste det bli långkjol i så fall. smile.gif
Cathis
rotfl.gif rotfl.gif

Du får väl ha tajts eller långkalsonger under så syns inte benen giggle.gif

LadyG
CITAT (Cathis @ 19-06-2007, 11:35) *
rotfl.gif rotfl.gif

Är inte det modernt nu?
Cathis
Jo, men jag vet inte hur det är för män g.gif biggrin.gif
Fizzgigg
CITAT (Cathis @ 19-06-2007, 11:35) *
rotfl.gif rotfl.gif

Ett annat alternativ är ju att jag har kortkort och en papperspåse över huvudet. smile.gif

En nackdel med sommaren är ju att folk för det mesta tappar all vett och sans när det gäller kläder, framför allt i förhållande till kroppen som ska draperas.

- Wow, häftiga tights.
- Det är inga tights, det är mysbyxor!
- Åh, ursäkta, jag har aldrig sett någon med gravida lår tidigare.

- Det är faktiskt modernt med kort kjol!
- Må vara, men ska den verkligen sluta i höjd med axlarna?
Alba
CITAT (Fizzgigg @ 19-06-2007, 12:03) *
Ett annat alternativ är ju att jag har kortkort och en papperspåse över huvudet. smile.gif

En nackdel med sommaren är ju att folk för det mesta tappar all vett och sans när det gäller kläder, framför allt i förhållande till kroppen som ska draperas.

- Wow, häftiga tights.
- Det är inga tights, det är mysbyxor!
- Åh, ursäkta, jag har aldrig sett någon med gravida lår tidigare.

- Det är faktiskt modernt med kort kjol!
- Må vara, men ska den verkligen sluta i höjd med axlarna?

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Gossen Ruda
Tråden har redan spårat ur, härligt. a0a.gif

När vi ändå diskuterar kvinnors klädsel så finns det en sak som jag inte kan med och det är när bh-banden syns. Förr var det lite skämmigt men nu verkar det också vara en trend. Ett tag var det poppis att skippa bh:n men nu verkar det vara inne att visa att man behöver ha en sån.
Fizzgigg
Banden gör mig ingenting, däremot tycker jag att det inte ser speciellt bra ut när yppigt kvinnfolk dessutom använder push-up för att framhäva ännu mer. En del som syns på stan undrar man om de vågar vända om snabbt, rörelseenergin borde vå dem att göra en piruett och ramla omkull. Och gärna i kombination med jättehöga klackar (som de självklart inte kan gå i) vilket gör att de ser ut som att de håller på att ramla framlänges ändå. Jag antar att push-up kan fungera som airbag om de verkligen skulle välta framåt.

Nåja, det är väl som talesättet säger, "smaken är som baken: omfångsrik".
Monica M zon 4
Tjejerna här på jobbet har ofta knälånga tajts och kort-kort kjol (nu på sommaren). Jag tycker det är fint. yes.gif

Själv har jag inte så snygga ben så jag har oftast rätt långa kjolar.

Att visa bh-banden, tros- och kalsonglinningen tycket jag däremot inte om. Jag är alldeles för gammal för att tycka det är snyggt. thumbdown.gif
LadyG
Man ska visa underbbyxorna också, verkar det som (om man tittar på hur en del är klädda). Det sticker upp trosor och kalsonger ur för lågt skurna och för trånga byxor lite överallt.
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 19-06-2007, 12:37) *
Man ska visa underbbyxorna också, verkar det som (om man tittar på hur en del är klädda). Det sticker upp trosor och kalsonger ur för lågt skurna och för trånga byxor lite överallt.

Är det bara min inbillning, men är det inte så att underkläderna har förflyttat sig uppåt samtidigt som byxmidjorna förflyttat sig neråt?
LadyG
Det ser ut så, för underbyxorna når ofta upp över höften medan byxorna INTE gör det, visst ser det märkligt ut?
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 19-06-2007, 12:53) *
Det ser ut så, för underbyxorna når ofta upp över höften medan byxorna INTE gör det, visst ser det märkligt ut?

Det ser synnerligen märkligt ut.

Kommer ni ihåg när det var mode att tjejer skulle knyta en schal runt midjan? Det skulle vara kul om det kom tillbaka för då har snart underkläderna och halsduken bytt plats!
Hannele
CITAT (Cathis @ 19-06-2007, 11:45) *
Jo, men jag vet inte hur det är för män g.gif biggrin.gif

Klänning är det vanligaste plagget för män i världen.

[attachment=4246:indienKlanning.jpg]
Cathis
CITAT (Fizzgigg @ 19-06-2007, 12:55) *
Det ser synnerligen märkligt ut.

Kommer ni ihåg när det var mode att tjejer skulle knyta en schal runt midjan? Det skulle vara kul om det kom tillbaka för då har snart underkläderna och halsduken bytt plats!

rotfl.gif rotfl.gif Vilken syn.

På tjejerna sitter ju byxorna uppe iaf, värre är det med killarnas som är så pösiga att
man tror dom ska ramla av vilken sekund som helst. Vore inte det pinsamt?
Tosan
Kollar man på de yngre killarna har de dessutom byxlinningen på den undre delen av skinkorna. Fråga mig inte hur de får brallorna att stanna där... g.gif Man får go lust att trampa fast fållen mot golvet av "misstag"
Biggan_
devil.gif rotfl.gif rotfl.gif
CITAT (Tosan @ 19-06-2007, 13:40) *
Kollar man på de yngre killarna har de dessutom byxlinningen på den undre delen av skinkorna. Fråga mig inte hur de får brallorna att stanna där... g.gif Man får go lust att trampa fast fållen mot golvet av "misstag"
Cathis
rotfl.gif rotfl.gif

Inte bara på yngre, jag har sett det på äldre killar också.
Tosan
Vaaa? Är det sant??? Då skulle jag inte tveka en sekund att trampa fast rotfl.gif
Cathis
rotfl.gif rotfl.gif

Självkontroll Tosan, självkontroll naughty.gif
Tezzla
CITAT (Tosan @ 19-06-2007, 13:40) *
Kollar man på de yngre killarna har de dessutom byxlinningen på den undre delen av skinkorna. Fråga mig inte hur de får brallorna att stanna där...

Men dom stannar ju inte där. Det är därför grabbsen hela tiden går och drar upp dem. Så fort de gör en hastig rörelse eller böjer sig så måste de dra upp brallorna. Måste vara väldigt bekvämt rolleyes.gif
Fizzgigg
Snälla Tezzla, sedan när har mode haft något med bekvämt att göra? smile.gif
Tezzla
CITAT (Fizzgigg @ 19-06-2007, 14:34) *

Jag har aldrig påstått att det är likhetstecken mellan mode och bekvämlighet. Jag bara konstaterade att det omöjligt kan vara bekvämt att behöva dra upp byxorna hela tiden flirting.gif
Blomstertanten
Inte för att jag på något sätt är någon modeexpert !

Men byxor OCH klänning på samma gång ? wacko.gif Aldrig i livet att jag skulle ta på mej nåt sånt.
Och taights var vedervärdigt redan på 80-talet !!!!! Definitivt inte snyggare nu duh.gif Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när man möter någon iklädd såna !

jag struntar fullkomligt i om något är modernt eller inte, tycker jag det är snyggt tar jag på mej det
oavsett om det är omodernt eller inte.
Tosan
CITAT (Cathis @ 19-06-2007, 14:06) *
rotfl.gif rotfl.gif

Självkontroll Tosan, självkontroll naughty.gif

Det har jag dåligt om... särskilt när jag ser töntar med brallorna vid knäna naughty.gif

CITAT (Tezzla @ 19-06-2007, 14:30) *
Men dom stannar ju inte där. Det är därför grabbsen hela tiden går och drar upp dem. Så fort de gör en hastig rörelse eller böjer sig så måste de dra upp brallorna. Måste vara väldigt bekvämt rolleyes.gif

Iofs... men de sitter ju där när de står stilla iaf

CITAT (Fizzgigg @ 19-06-2007, 14:34) *

Nej, det har det aldrig...
Pirum
Byxor och klänning vet jag inte om jag sett. Byxor och kjol har jag dock sett i flera år inbillar jag mig, verkar både praktiskt och snyggt. Att det blivit mode hade jag ingen aning om.

Huruvida "klänning" är det vanligaste plagget för män i världen kan man nog diskutera, beror lite på hur man definierar "klänning". Man skulle lika gärna kunna kalla det för "jävligt lång t-skjorta"...smile.gif
olgak
CITAT (Tezzla @ 19-06-2007, 14:30) *

Så är det absolut! En del drar i byxorna hela tiden! Och måste de springa, så måste de hålla i byxorna medan de springer, även om det bara är några steg. Det verkar ytterst krångligt, men allt för att vara värst antar jag, att vara den som visar mest kalsong.
Cathis
CITAT (olgak @ 19-06-2007, 17:51) *
Så är det absolut! En del drar i byxorna hela tiden! Och måste de springa, så måste de hålla i byxorna medan de springer, även om det bara är några steg. Det verkar ytterst krångligt, men allt för att vara värst antar jag, att vara den som visar mest kalsong.

Japp enligt grannen är det viktigt, ju mer kalsong dessto bättre,
så det gäller ju att ha de häftigaste smile.gif
Tosan
Men de har ju som regel dessutom ohyggligt fula kallingar...
Gossen Ruda
Dom hängande byxorna kallas väl för Gällivarehäng men hiphopparna är väl ännu värre och har grenen i höjd med knäna. Otroligt fult och klumpigt. Har dom blöja under?

Och som jag skrivit tidigare, mellanösterns och österns långa mansdräkt heter kaftan, inte klänning.
Tosan
Gällivarehäng är gällivarehäng... Det vi pratar om är ungefär en halvmeter längre ner
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 19-06-2007, 18:14) *
Dom hängande byxorna kallas väl för Gällivarehäng

Gossen Ruda som är berest man, vet väl att det heter thai fisherman's pants.

[attachment=4253:ThaiFish...ansPants.jpg]
Tezzla
CITAT (olgak @ 19-06-2007, 17:51) *

"att vara den som visar mest kalsong"

w00t.gif yahoo.gif a0a.gif
wolkenkrabber
en kort klänning och leggins på tjejer är hett! eller en oversizad tröja och leggins eller hur det stavas

hannele.. vad har häng att göra med traditionella thai fiskar byxor att göra? byxorna på bilden sitter INTE lågt om man jämför med gällivarehäng
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 19-06-2007, 18:14) *
Har dom blöja under?

Nej. Finns inget som har lika mycket häng som fiskarbyxor.

[attachment=4254:FishermansPants.jpg] Thai fisherman's pants.

[attachment=4255:ThaiPants.jpg] [attachment=4256:pant004.jpg] Riktigt snygga och sköna faktiskt.
Tezzla

Fantastiskt!!! tummenupp.gif hahhaa!
Cathis
Hur i hela världen får man på sig dom? blink.gif

Biggan_
Det där är väl byxor med plats för en karl! flirting.gif giggle.gif
Fizzgigg
CITAT (Cathis @ 19-06-2007, 17:53) *
Japp enligt grannen är det viktigt, ju mer kalsong dessto bättre,
så det gäller ju att ha de häftigaste smile.gif

Vore det inte mer praktiskt att ha brallorna på sig "som vanligt" och sätta kalsongerna på utsidan? Då visar man ju hela kalsongerna (vad kan vara häftigare) plus att man kan ta några löparsteg utan att brallorna sitter runt fotlederna.
Elihe
laugh.gif
CITAT (Fizzgigg @ 19-06-2007, 22:54) *
Vore det inte mer praktiskt att ha brallorna på sig "som vanligt" och sätta kalsongerna på utsidan? Då visar man ju hela kalsongerna (vad kan vara häftigare) plus att man kan ta några löparsteg utan att brallorna sitter runt fotlederna.

000.gif yahoo.gif
Då sitter fiskarbyxorna iallafall fast. Fick ett par av dottern som varit i asien o har aldrig kunnat få dom att sitta bra!
Elihe
CITAT (Tosan @ 19-06-2007, 17:55) *
Men de har ju som regel dessutom ohyggligt fula kallingar...

crazy.gif fast nog är det bättre än gubbarna med gällivarehäng med halva skåran synlig
Hannele
Vore det inte mer praktiskt att ha brallorna på sig "som vanligt"

Men då hade ju gamla gubbar och tanter inte haft något att undra över. flirting.gif rotfl.gif
Berith

Ja just det! Men är det så snyggt egentligen...? thumbdown.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon