Har ett par fula vattenrör från golv till tak som ligger någon meter vid sidan av ett norrfönster. Finns det någon frodig växt jag kan ha där? Skulle t ex en passiflora kunna funka eller blir det för mörkt? Det får jättegärna vara en blommande växt men det viktigaste är att den är relativt heltäckande och den bör orka hela vägen upp till taket (eller ner till golvet om man kanske hänger den i ampel eller någon väggmonterad historia.
Tack på förhand!
Kanske en hoya, porslinsblomma? Iaf en av mina skickar långa tentakler som slingrar sig runt allt och som det sen blir blad på. Tyvärr vet jag inte vilken sorts hoya det är, men jag tror det finns en hel del experter på området här inne...
Har funderat på Hoya och det är ett trevligt alternativ, dock känns det som det är lite glest mellan bladen och så för att den ska få den täckande effekten jag vill ha.. Men om inga bättre alternativ dyker upp så blir det nog en Hoya...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.