Full version: Knasiga växter...
Tosan
Gav upp hoppet om mina pioner i våras, funderade på att klippa ner dem eller flytta dem då de inte blommat på 5 år... Då fick de minsann knoppar, så då fick jag ju rensa ogräs, gödsla och fylla på lite jord.
Physalissådden gick åt skogen, men hade en halvdöd planta med en lång stängel inne som jag tog sticklingar av. Satte om dem för ett par dar sen och de har knappt fått rötter alls, har nog haft för fuktigt, men ser ut att må hyfsat iaf. Moderplantan glömde jag ute i solväggen och nu ikväll när jag vattnade ser jag att den skjutit flera nya skott! Så då måste den ju få en vattenskvätt för första ggn på ett bra tag... Tydligen ska jag gömma bort och ge fan i mina växter för att få glädje av dem...Knasbollar!
Boxer
laugh.gif Jag känner igen det där fenomenet. Jag satte valnötter i kruka ute över vintern, men ingenting kom upp. Sedan tog jag in dom...ingenting...la dom i vatten...ingenting...slängde den f********e skiten i vasken. Den låg där några dagar innan jag rengjorde diskbänken, och DÅ hade tre fått groddar! wacko.gif
Tosan
giggle.gif Visst är det otroligt? Det är som om de blir nervösa när man skiter i dem å måste visa sig från sin bästa sida för att få överleva w00t.gif
skogstroll
jo man åker till jobbet några timmar och då passar de på minsann flirting.gif
Tosan
Hmm det kanske är det jag gjort fel hela våren g.gif Går ju hemma sjukskriven, så det har inte haft chansen att vara ifred tongue.gif
Tesa
Tror att om dom får tro att dom ska dö så gör dom ett extra ryck...därför blommar mina pelargoner jämt... whistling.gif
Tosan
CITAT (Tesa @ 19-06-2007, 23:12) *
Tror att om dom får tro att dom ska dö så gör dom ett extra ryck...därför blommar mina pelargoner jämt... whistling.gif

Ja det verkar ju så... Men mina fina pelargoner som jag köpte i våras var mamma och tuktade så nu har jag inga kvar -cry-.gif
Eva i Skåne
CITAT (Tosan @ 19-06-2007, 23:21) *
Ja det verkar ju så... Men mina fina pelargoner som jag köpte i våras var mamma och tuktade så nu har jag inga kvar -cry-.gif

Men mammor brukar veta vad dom gör tummenupp.gif , och pelargoner mår bra av att tuktas så du kommer säkert få blomprakt framöver.
Tosan
CITAT (Eva i Skåne @ 20-06-2007, 08:19) *
Men mammor brukar veta vad dom gör tummenupp.gif , och pelargoner mår bra av att tuktas så du kommer säkert få blomprakt framöver.

Min mamma visste tydligen inte och hon påstod att de mådde bra av det,... Hade massor med knoppar i båda, när hon var klar hade jag några stackars blad, och 2 veckor senare var de döda -cry-.gif Så där blir jag riktigt förvånad om det börjar blomma...
Tesa
...hehe..jag är mamma och jag GARANTERAR att jag inte alltid vet vad jag gör... unsure.gif whistling.gif
Rosa Alba
Ja ibland vet man inte om man ska va blommamma eller helt skita i växterna. Mina tycks antingen vinna eller försvinna ;-) Såna där krukrosor man har inomhus dör alltid för min hand...
Tosan
CITAT (Tesa @ 20-06-2007, 10:55) *
...hehe..jag är mamma och jag GARANTERAR att jag inte alltid vet vad jag gör... unsure.gif whistling.gif

Bingo!

CITAT (Rosa Alba @ 20-06-2007, 11:22) *
Ja ibland vet man inte om man ska va blommamma eller helt skita i växterna. Mina tycks antingen vinna eller försvinna ;-) Såna där krukrosor man har inomhus dör alltid för min hand...

Alla rosor dör hos mig, både inne och ute... För att inte tala om murgröna, undrar hur många såna jag har köpt i mina dar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon