Full version: Snabbväxande träd
Betti Bo
Jag behöver förslag på mindre träd som växer så det knakar, blir grova och klättervänliga unsure.gif
Anders zon III
Hägg växer väldigt bra om det finns fukt i marken!
Hannele
Ett körsbärs- och plommonträd är fina att klättra i.
Betti Bo
smile.gif Ok ska kolla lite priser och annat då!
Fukt finns det där men en hel del skugga/halvskugga också.
Cilla
Mina katter klättrar i träden så snart jag planterat dem... Du kan köpa ett träd som är lite större från början, staga det väl och sätta något klättervänligt kring stammen som skyddar det unga trädet lite. Jag har stamskydd till dess att trädens bark blir flerskiktig - och det kan ta många år det.

Hagtorn och prydnadsapel är två mindre, ganska snabbvuxna träd.

Till dess kan du kanske ta en stam eller grov gren av ett nedhugget träd till katten...
Betti Bo
Dom ska få ett halvt gammalt äppelträd men det blir ju lite trist i längden utan grönt smile.gif jag vill att det ska bli en mini djungel. Skissa och planera, är halva nöjet!
Annelie
Hej Betti Bo,

Tyvärr här jag inget bra tips till dig angående träd... Däremot är jag nyfiken på hur du planerar din kommande kattgård! rolleyes.gif

Står själv inför samma planering vet du, även om jag inte alls kommit mycket längre än till tanken. Gården kommer i alla fall att hamna i skuggläge under en stor björk, så jag får klätterträdet på köpet så att säga. Men vad ska man mer "ha däri"?

Naturligtvis lite småkojor att krypa in och någonstans får kisslådan stå.

Tar gärna emot lite roliga tips om hur jag kan förgylla tillvaron för mina kisar! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon