Jag ut och ja minsann, hade han inte kapat 2 fina grupper av dels en tistelsort och dels en liten kardborre-grupp. Stod så fint i 2 olika grupper, jag är säker på att förrförra ägaren (trädgårdsmästare) med avsikt satt dessa växter där de satt, för det såg jättesnyggt ut, och inte alls som när fula tistlar dyker upp i blomrabatterna. Eftersom de verkar hålla sig just på de platserna också, tror jag nästan han grävt ner nån hunk eller så för att rötterna inte ska sprida sig. Tistlarna skulle snart gå i blom...jag har väntat.

Maken såg något snopen ut när jag förklarat att jag sett exakt samma växter säljas på trädgårdsfirmor...bla. den han själv jobbar på!!! (fast han jobbar med markanlääggning, kan itne skilja på ros och tulpan liksom).
"Ja men de växer ju upp igen", sa han lite uppmuntrande. Jojo...nästa år...detta var liksom inte några snabbväxande saker har jag märkt.
Och jag som hade funderat på att utöka min tistelträdgård, just i den delen av trädgården (som är stor), eftersom det ändå är så torrt i den backen så knappt nåt annat klarar sig.
Helén