HelénE
I går kväll kom maken in förnöjt och lät stolt meddela att han minsann hjälp till i i trädgården och varit duktig och tagit bort ett gäng kardborrar! fear.gif

Jag ut och ja minsann, hade han inte kapat 2 fina grupper av dels en tistelsort och dels en liten kardborre-grupp. Stod så fint i 2 olika grupper, jag är säker på att förrförra ägaren (trädgårdsmästare) med avsikt satt dessa växter där de satt, för det såg jättesnyggt ut, och inte alls som när fula tistlar dyker upp i blomrabatterna. Eftersom de verkar hålla sig just på de platserna också, tror jag nästan han grävt ner nån hunk eller så för att rötterna inte ska sprida sig. Tistlarna skulle snart gå i blom...jag har väntat. -cry-.gif

Maken såg något snopen ut när jag förklarat att jag sett exakt samma växter säljas på trädgårdsfirmor...bla. den han själv jobbar på!!! (fast han jobbar med markanlääggning, kan itne skilja på ros och tulpan liksom).

"Ja men de växer ju upp igen", sa han lite uppmuntrande. Jojo...nästa år...detta var liksom inte några snabbväxande saker har jag märkt.

Och jag som hade funderat på att utöka min tistelträdgård, just i den delen av trädgården (som är stor), eftersom det ändå är så torrt i den backen så knappt nåt annat klarar sig.

Helén
storm
rotfl.gif Ursäkta men jag kan inte låta bli att skratta,jag kom att tänka på när min raring "överaskade" mig,hag hadde varit hoss svägerskan över helgen,kommer hem,och där står han och är jätte stolt och visar mig mitt 400liters akvarium,tadam,han har rengjort hela akvariet tvättat sand och skrubba stenarna och mangroverötterna,jag blev allldeles svettig och visste inte vad jag skulle sägaför saken är den att akvariet har funkat så bra jätte fin biotop,Javamossan på stenar och rötter var bort skrubbat krinum lökarna kortklippta vatten ormbunkarna bortkastade sanden så steril så att vöxter och fiskar började dö ,jag hadde haft akvariet i flera år det var så nyggt,och punkt belyst genom vattenormbunkarna,ojoj efter det orkade jag inte börja om från början utan gjorde om akvariet till terarium istället,ja de är söta vara gubbar. wub.gif
Limeblossom
Jag skulle grina över både tistlarna och akvariet...... smiley_small_hug.gif Själv väntar jag på min första vallmoknopp, efter flera års stillastående växt men det verkar som om regnet förstört den och regnet kan man inte bli arg på. Jo, man kan men det skiter fullständigt i det förstås. smile.gif
anna_rispan
Hjälp!!!! Antar att de våndas rejält efter att få veta hur de misslyckats med sin goda gärning. Ibland förvånas jag. Okej om du med tistlarna hade klagat över dem, eller om du med akvariet hade klagat över att du skulle skrubba rent... Men att bara ge sig på något så där!!!!
Biggan_
CITAT (anna_rispan @ 25-06-2007, 14:15) *
Hjälp!!!! Antar att de våndas rejält efter att få veta hur de misslyckats med sin goda gärning. Ibland förvånas jag. Okej om du med tistlarna hade klagat över dem, eller om du med akvariet hade klagat över att du skulle skrubba rent... Men att bara ge sig på något så där!!!!

Det är ju gjort av kärlek ju! wub.gif
Då är det svårt att bli arg!
anna_rispan
CITAT (Biggan_ @ 25-06-2007, 14:17) *

Är det så? Ja är tveksam...Det är inte så att jag blir arg på min sambo men om han skulle ha klippt bort nån av mina stackars växter så skulle jag bli arg eller om han hade gjort något "snällt" med min boksamling. Men det skulle gå över snart hoppas jag.
Tezzla
CITAT (Biggan_ @ 25-06-2007, 14:17) *

Tja, jag vet inte jag. Varför är det så svårt för männen att fråga innan? Varför bara ge sig på saker utan att kolla upp innan?

Jag har blivit vansinnigt arg och ledsen på min man flera gånger när han gett sig på trädgårdsarbete och kanske rensat, tagit bort, kapat, beskurit eller liknande utan att först höra med mig. Varför jag blivit arg? Jo, för att han faktiskt har noll intresse av det jag pysslar med i trädgården och han har inte en susning om hur jag planerat eller tänkt. Och just därför förväntar jag mig att han håller sig från "egna initiativ" eller åtminstone FRÅGAR mig innan.

sudden
CITAT (Tezzla @ 25-06-2007, 15:07) *
Tja, jag vet inte jag. Varför är det så svårt för männen att fråga innan? Varför bara ge sig på saker utan att kolla upp innan?

Jag har blivit vansinnigt arg och ledsen på min man flera gånger när han gett sig på trädgårdsarbete och kanske rensat, tagit bort, kapat, beskurit eller liknande utan att först höra med mig. Varför jag blivit arg? Jo, för att han faktiskt har noll intresse av det jag pysslar med i trädgården och han har inte en susning om hur jag planerat eller tänkt. Och just därför förväntar jag mig att han håller sig från "egna initiativ" eller åtminstone FRÅGAR mig innan.

men om han vill vara snäll och göra rent akvariet så att du ska slippa det så vill han ju överraska och då kan man inte bli arg för då får man inga lyckade överraskningar alls mer... då tänker han "jag kanske skulle överraska henne och.... nej förresten det blir nog bara fel och så blir hon sur igen - jag skiter i det"

Jag tycker om att bli överraskad även om det slår fel ibland smile.gif
Tezzla
CITAT (sudden @ 25-06-2007, 19:39) *
men om han vill vara snäll och göra rent akvariet så att du ska slippa det så vill han ju överraska och då kan man inte bli arg för då får man inga lyckade överraskningar alls mer... då tänker han "jag kanske skulle överraska henne och.... nej förresten det blir nog bara fel och så blir hon sur igen - jag skiter i det"

Jag tycker om att bli överraskad även om det slår fel ibland smile.gif

Nu var det inte jag som skrev om akvariet men men...

Tja, min man känner mig och jag känner honom. Efter ett antal år tillsammans så vet man var man har den andre wink.gif Han vet också hur han bäst överraskar mig och han vet vad han ska hålla sig ifrån. Samma vet jag om honom.
sudden
CITAT (Tezzla @ 25-06-2007, 17:52) *
Nu var det inte jag som skrev om akvariet men men...

Tja, min man känner mig och jag känner honom. Efter ett antal år tillsammans så vet man var man har den andre wink.gif Han vet också hur han bäst överraskar mig och han vet vad han ska hålla sig ifrån. Samma vet jag om honom.

nej jag vet att det inte var du som skrev om det men det var ett slående bra exempel biggrin.gif
ja alla är vi olika och det är välan tur det biggrin.gif
vissa karlar måste dock få överraska fel så de lär sig tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon