Full version: Förlorad igen
AnnammA
Råkade köra förbi en av plantskolorna i min trakt, och såg en (stackars)ensam kruka med rosen "Queen of Sweden", och hade läst det namnet här i rostråden, och hux flux var den i min varukorg, och i samma flux kom en "Lady Hillingdon" till halva priset...(Jag såg inga fel på den; varken nedklippt el ngt annat...)
Sådant är väl livet för en rosfantast, eller? wub.gif

hälsn

AnnA
Kajsa
Och hos dig i zon 1-2 lär dom bli stora och fina. Köpte Queen of Sweden av Rosenposten i våras, kruxet här blir vintern, det får täckas noga. Klart man slår till och impulshandlar lite rosor, det gör livet lite roligare.
AnnammA
Vad jag har förstått är "Queen of Sweden" en engelsk Austinros, och här i zon 1-2 växer Austinrosorna hyfsat bra, tycker jag. För tillfället fick min drottning en romantisk plantering i en kruka tillsammans med lite sommarblommande växter. Sedan får vi se vad som händer till hösten, om den får övervintra inne i drivhuset eller får en stationär plats(hyfsat läläge, tror jag då på)...

Hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon