malin72
[attachment=4305:blandat_06_815.jpg][attachment=4306:blandat_06_805.jpg]jo jag har något som sprider sig överallt i den nya rabatten g.gif ogräs eller vad kan det här vara dunno.gif
tiagirl
Sånt har jag med, rycker jag frenetiskt. Vad det är vet jag inte men dom blir stora iaf sen!
Monarda
Tycker precis det ser ut som nattljus. Har man en gått haft dom så självsår dom sig gärna.
malin72
jo jag hade jättenattljus i somras........dom skulle ju sprida sig men jag trodde inte att något kom........kan det nu vara så att dom finns överallt :rotfl: det var ju därför jag gav upp att så dom i vintras för byttorna välta mm så tänkte jag nä ni säger ju att dom sprider sig som ogräs därför sparade jag inga...............trodde jag..........kan ju kanske vara dom som nu sitter i vagnen slap.gif i sånna fall så är det samma i förkultiveringstråden (vad är detta för sådd) a0a.gif
malin72
ok nu är det så här att jag letade reda på min tråd bara för att ni ska få ett gott skratt whist.gif blush.gif
som ni vet redan så fick vi ju till sist reda på att det var nattljus.......jaha och eftersoma tt rabatten var ny och inte så mycket som skulle sättas där nu, allt från i år är ju smått fortfarande så lät jag dom sitta kvar, ja vissa gav jag bort men hm jo det är ju nu så att jag har en jättenattljus rabatt rotfl.gif rotfl.gif
sos.gif sen kom jag på något men hjälp ja jag älskar blommar men inte såååååååå mycket tänk vad dessa kommer att sprida sig help.gif
så nu får ni se hur det kan gå och om någon bor nära så är det bara att komma hit och gräva upp giggle.gif jag måste väl gräva upp och kasta men har ju så svårt att slänga sånt som är fint och lever shy.gif

[attachment=7371:blandat_07_381.jpg]
Ewa L
Tack Malin!
Så trösterikt att se en icke perfekt rabatt emellanåt. Kanske vi skulle starta en värsta-rabatten-tråd så alla fick sig ett gott skratt och känna; "jag är inte ensam".

giggle.gif
malin72
CITAT (Ewa L @ 14-09-2007, 10:15) *
Tack Malin!
Så trösterikt att se en icke perfekt rabatt emellanåt. Kanske vi skulle starta en värsta-rabatten-tråd så alla fick sig ett gott skratt och känna; "jag är inte ensam".

giggle.gif

tummenupp.gif ja vad bra för vi ska väl lära oss av våra misstag whist.gif men nu kan man säga att man har lite at göra där ute slap.gif
titti49zon6
giggle.gif håller med Eva, jag skulle nog kunna bidra whistling.gif men det är ju kul att det växer
Gillan
rotfl.gif , jaaa, du malin, vad säger man giggle.gif ? Mer än att Ewas ide´var alldeles utomordentlig! Kanske ska vi utse ett pris till den absolut värsta också?...........................tror jag skulle kunna vara med på ett hörn där whist.gif
malin72
a0a.gif a0a.gif ja för att glädja oss i höstmörkret 000.gif kom igen se om ni kan bräcka mig rotfl.gif whist.gif
malin72
men...är det bara jag som har gjort dunder missar -cry-.gif ingen som vill anta min utmaning i sin största miss crying.gif dunno.gif
behöver ju inte vara från i år heller whist.gif
Anki V
Det här misstaget upprepas varje år.. laugh.gif

Ett år så verkade det som om Hansarosen var död så jag strödde ut lite frön från en orange jättevallmo.

Nästa år hade rosen återuppstått och vallmon blommade duh.gif För att gilla den här kombinationen måste man ha något ordentligt fel på tapparna….eller om det nu var stavarna. g.gif
Men i alla fall kan inte jag låtabli att tycka att mitt i all smaklöshet så är det lite kul också rotfl.gif

[attachment=7401:Mingel_L..._Medium_.jpg]
/Anki

Gåsis
Misstag borde vara min signatur blush.gif

Dela aldrig pallkrage med en man...

Den här rabatten i repris. Det är en pionrabatt...

Anki V
CITAT (Gåsis @ 14-09-2007, 21:29) *
Den här rabatten i repris. Det är en pionrabatt...

Och den pionrabatten tycker jag är jättesnygg wub.gif även om jag har lite svårt att hitta pionerna shy.gif .

/Anki
Ciczi
Då f´år väl min sommaräng varamed i denna kategorin... Full med klöver och smultron... och inte en tillsymmelse till ängsblommor... duh.gif

Ciczi
Ewa L
CITAT (Anki V @ 14-09-2007, 20:49) *
Det här misstaget upprepas varje år.. laugh.gif

Ett år så verkade det som om Hansarosen var död så jag strödde ut lite frön från en orange jättevallmo.

Nästa år hade rosen återuppstått och vallmon blommade duh.gif För att gilla den här kombinationen måste man ha något ordentligt fel på tapparna….eller om det nu var stavarna. g.gif
Men i alla fall kan inte jag låtabli att tycka att mitt i all smaklöshet så är det lite kul också rotfl.gif

[attachment=7401:Mingel_L..._Medium_.jpg]
/Anki

Snubblade över denna tråd igen. En "underbar" färgkombination, även om det kanske finns de som faktiskt tycker det?

Själv har jag precis samma problem: Har många rosa blommor öht i trädgården, men samtliga går i blåton!
Sedan har jag en rosenkvittenbuske. Det enda i min trädgård som går i orange. Och den vill jag faktiskt ha kvar, framförallt med tanke på frukterna.

[attachment=8308:rosenkvi...n_blomma.jpg]

Framför den står några Bergenia, som jag gång på gång försökt gräva bort. Så länge den bara är grön är det ju OK, men;

självklart blommar dessa samtidigt! -fear-.gif
Och det är inte snyggt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon