|
På grund av uppmaning från en annan Odlait kommer här en bild på vår nyrenoverade Pergola. Först en bild på hur den såg ut -05 [attachment=4304:29juli_05_022_Odla.JPG] Och så här ser den ut i år och så får den nog förbli  . [attachment=4307:20070613_003_odla.JPG] Bilden är inte tagen från samma vinkel, men det gör sig en aning svårt just nu. Om ni utgår från översta kortet så är det nu på väg att bli en Damm framför, och som fortsätter ner till vänster. Till höger finns Poolen som vi byggde förra året. Det är alltså meningen att det ska bli nån form av helhet av det hela  . Ni kanske inte förstår ett dugg, men det gör inget för det gör vi knappt själva  . Lägger in bilder allt eftersom det utvecklar sig med det hela.
Kajsa i Arvika
21-06-2007, 18:32
Oj!! Jättesnyggt Gillan, det har ni gjort bra!! Ääääälskar sättet ni har sätt upp värmeljusstaken på, vad läckert det kommer att bli när det lyser där...
titti49zon6
21-06-2007, 18:54
Oj vad fint det blev Ni är duktiga du och Dealer,lycka till med fortsättningen, väntar med spänning dammen
Irene_L
21-06-2007, 19:17
Åhhhh vilken underbar pergola! Såååå snyggt! Vad duktiga ni är!
åh den ser jättemysig ut *avis* Min systerdotter ska börja på byggprogrammet i höst och jag har beställt en stooor pergola med henne... och en grill... och en grillkåta och... Hon lär nog få en hel del att göra
Helen i Piteå Zon 5
21-06-2007, 19:57
Jättesnyggt! Du/ni kan vara supernöjda
Tack ska ni ha allihop! Och visst ser det ganska mysigt ut  . Men, ni ska förstå, att det är det här vi lägger vår energi på. Huset i sig blir ganska efterskött så att säga
*Stintan*
21-06-2007, 20:56
Attans vilken fin pergola se till att ni får lite tid att sitta där o fika o njuta oxå
Ophelia
21-06-2007, 22:19
Jättefint!! Dealer är en händig person. Ser jättemysigt ut. Jag ser att längst ner i ena hörnet tycks det vara en kruka i nåt ljust material. Är det något ni själva gjutit eller har ni köpt den?
Så fin Där kommer ni säkert att tillbringa anta timmar... dagar.
Tack igen  CITAT (Kajsa i Arvika @ 21-06-2007, 19:32)  Ääääälskar sättet ni har sätt upp värmeljusstaken på, vad läckert det kommer att bli när det lyser där...  Jo, Kajsa det är ju det som är tanken, men just nu gör det sig ju inte så värst med tända ljus. Men lite senare när det blir mörkare på kvällen blir det nog jättehärligt  CITAT (Tosan @ 21-06-2007, 20:54)  åh den ser jättemysig ut *avis* Min systerdotter ska börja på byggprogrammet i höst och jag har beställt en stooor pergola med henne... och en grill... och en grillkåta och... Hon lär nog få en hel del att göra  Så bra att hon får god träning under utbildningen då. Hon kommer att vara fullärd innan de andra kommit halvvägs
CITAT (Ophelia @ 21-06-2007, 23:19)  Jättefint!! Dealer är en händig person. Ser jättemysigt ut. Jag ser att längst ner i ena hörnet tycks det vara en kruka i nåt ljust material. Är det något ni själva gjutit eller har ni köpt den? Det är en kruka som vi gjutit själva av en blandning av grus och betong. I den växer i år en klockranka och Lobelia. Men du OP! Måhända att Dealer är en händig person, men det krävs två för att det ska bli nåt....................en som planerar tex  ...... Ps! Stintan och Netha! Klart vi kommer att tillbringa myyyyycket tid där
Limeblossom
22-06-2007, 06:18
Verkligen jättefint!!!!
Såååå snyggt och mysigt!  Och inspirerande! Samlar på sånt och har nu lagt snygg pergola i inspirationshögen.
Biggan_
22-06-2007, 11:10
Den är bara sååå fin och mysig, och det kommer att bli fint med en damm framför. ...och bilder på fortsättningen vill vi absolut se!
CITAT (Gillan @ 22-06-2007, 04:51)  Så bra att hon får god träning under utbildningen då. Hon kommer att vara fullärd innan de andra kommit halvvägs  Japp, det var det jag hade tänkt, att hon skulle slå grabbarna på fingrarna på en gång liksom
Monarda
22-06-2007, 22:15
Mycket vackert, harmoniskt och inspirerande. Är själv i startgroparna för en ny uteplats, tror jag knycker idén med muren nertill!
Snöflinga
23-06-2007, 09:08
Verkligen jättefint  i synnerhet värmeljus-solen, bra id'e ... undrar just vad du har i krukan i hörnet  ser ut som ett blommande träd ... är det det ?
Tack igen Berith!...........Skönt att kunna bidra med lite inspiration Biggan!..........Bilder på fortsättningen kommer............men jag kan inte svara på när Tosan!...........Klart hon gör..........med hästlängder Monarda!........Här får knyckas hur mycket som helst. Själva ide'n med att använda rep har vi själva knyck från en bild på nätet Snöflinga!.......Det är en Japansk dvärgpil, "Hakuro Nishiki"
Blomstersmurfen
23-06-2007, 21:40
Jättefint! Skall lägga denna idé på minnet! Kommer säkerligen till användning i nästa projekt.
Haha! Jag ska tok stjäla upplägget till eran jätte fina pergola. nä jag är inte avis /M
CITAT (mattel @ 24-06-2007, 18:14)  Haha! Jag ska tok stjäla upplägget till eran jätte fina pergola. nä jag är inte avis /M Så länge du inte knycker själva pergolan med växtlighet och allt, så är det bara att stjäla på  . Detta under förutsättning att du inte bor granne med mig då förstårs, men det gör du ju inte eftersom jag inga grannar har
anna_rispan
25-06-2007, 13:10
Verkligen urtjusigt gjort!! Kommer det att växa nåt i taket så att säga? O ljushålaren var fantastisk. Så det är rep som håller den fast runt om??!! Ååååååå, vackert är det. Jag ville köpa en stor rund ljushållare att sätta på balkongen men nu ångrar jag mig, för dte lär inte bli lika snyggt som hos er.
Så fantastiskt snyggt. Jag ser framför mig en varm kväll i augusti när mörkret sänkt sig och ljusen är tända i "cirkeln" och 2 härliga stolar där Gillan och Dealer sitter tillbakalutade och bara njuter och beundrar sitt verk..........med all rätt.
Tack igen Jovisst anna, det är meningen att den ska fungera som "skuggplats" eftersom vi nästan bara har sol i resten av trädgården. Och på det här viset får vi lite skugga om vi känner för det, samtidigt som vi har en hel del uppsikt över växtligheten som finns runt omkring (inkl dammen). Men, som sagt, fler bilder kommer när resten av arbetet har framskridit lite längre. Men visst skulle du kunna ha en sån här "ljushållare" på balkongen! Vi hade denna på husväggen innan vi satte den i pergolan och det var helmysigt det också  . Alba! Enkom för det måste vi ju skaffa två nya "mysstolar" som passar in när augustu kommer och man kanske vill krypa ihop lite mer, med ev en filt omkring sig, när man sitter där och njuter i ljusens sken
Guuud så snyggt,helt underbart.  Grattis till det fina resultatet.
anneli85
26-06-2007, 11:40
Jag säger bara WOW, såna där konstruktioner ska jag också göra när mina barn blir lite större och man får mer tid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|