Jag har försökt med ett otal olika rosor och misslyckats... Började med att ha dem i krukor och urnor och som andra gör, gräver ner dem i rabatten nära husväggen på hösten för att övervintra dem. Varje vår var de absolut stendöda. Då försökte jag att sätta ner dem i rabatten direkt. En ros gick jättebra hela sommaren, den var jättefin, med blommor som började i rosa och slutade i vitt, eller om det var tvärtom. På våren kom ett litet, litet blad som snart vissnade ner, och det var det sista jag såg av den. Ifjol köpte jag en ros på granngården, i kruka. Men den hade halvdåligt med rötter när jag satte ner den, och då hade den ändå fått stå och hämta sig lite i växthus först. Den fick små skott som vissnade eftersom och i år är den stendöd, men jag låter den sitta över sommaren utifall att.
Nånting är ju fel, men vad? Rabatten är ju iofs väldigt varm och solig, men jag trodde rosor gillade det... Eller är det bara så att de vägrar bo hos mig?
Tar tacksamt emot tips på både placering, skötselråd och sorter. Jag vill ju ha rosor!