Full version: Gammalt bonnredskap?
annelito
Är det någon som vet vad detta är för något? Är det en del till ett redskap och till vilket i så fall? Vad har det för funktion?
Kanske inte världens tydligaste bild men längst ner i varje ände är järnet böjt som "krokar". Tror det är järnsmide, tungt som bly är det.

Det finns vid mitt sommarhus och det är från 1800-talet. Huset alltså.
annelito
Det var någon som trodde att det här kunde vara ett slaktredskap...en "slaktgalge" som man hänger upp döda djur på och flår dom...huvva! Kanske kan stämma...
Tosan
Det tror inte jag
Ska försöka komma ihåg att visa pappa imorrn när han kommer ner, han vet garanterat. Och jag har en känsla av att jag sett en monterad på nåt....
Tosan
Det är ett drag till nåt hästredskap, antagligen nån sorts harv eller nåt... Inget man har hängt döda djur i alltså...
annelito
CITAT (Tosan @ 29-06-2007, 17:33) *
Det är ett drag till nåt hästredskap, antagligen nån sorts harv eller nåt... Inget man har hängt döda djur i alltså...

Hoppas du har rätt...vore ju trevligt om det vore något annat än det jag fått spekulationer om! -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon