Biba
... när man loggat in här. Men jistanes så mycket rolig och intressant läsning det finns - jag tror jag har läst alla inlägg i Palkrageklubben som ju verkar vara en klubb för sofistikerade människor rolleyes.gif

Med risk för att bli tjatig - frågan har ställts flera gånger av andra men jag har faktiskt inte hittat något svar. Elrören och rättviksknutarna (?) (nu hittar jag inte var det stod om dem igen... wacko.gif ) - vad fyller de för funktion och vad tusan är en sån där rättviksknut???
KURT
Om man skall böja rören så kan man fästa dem med en knut (OBS jag tror inte att man kan böja rören hur som hellst heller, de riskerar att vika sig)

http://www.rattviksknuten-massan.com/knuten.html

Biba
Tack Kurt (det var väl Kurt och inte Knut - med tanke på ämnet...)! Äntligen förstår jag vad diskussionen handlade om - ganska smart idé, faktiskt!
Ingrid på Västkusten
Våldsamt smart ide - fast man kommer långtmed eltejp med ;:-)

Vi har kvar våra rättviksknutar ändock - däremot experimenterar jag med olika sätt att sticka ner/ sätta fast VP-rören, det är visst en hel vetenskap det med åsså finns det många varianter.
Kul å grunna på ;-))

Heja pallkragsklubben!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon