Ariel
Nu har jag hållit på i två dagar för att få min Nokia 6070 och min dator (XP) att se varandra. Har skaffat kabel med drivrutiner som ska vara komparatibla, har skaffat Nokia PC Suite, har provat att stänga av brandväggen, men det Går bara Inte! ranting.gif

Är det någon här som har något tips? Har även pratat med mina lokala telehandlare men de bara suckar o säjer att mobilen är för gammal! ( Köpte den i våras.)

Under tiden samlas mina foton i kameran o minnet är fullt så jag måste radera. Suck...
skogstroll
ja sånt där är aldrig lätt av någon anledning, det är väl bara att starta om och starta om och prova olika varianter om man kopplar in telefonen innan eller efter ... till slut brukar det funka rose.gif
*Stintan*
Har du testat att installera om drivrutinerna? Har du kort i mobilen? I så fall kan du ta ut det och använda dig av en kortläsare istället för kabel.
Ariel
Jag har ominstallerat drivrutiner, gjort systemåterställning, installerat på nytt, sagt fula ord ( det hjälpte inte heller ), osv osv, så nu har jag en ny kabel på G. Håll alla tummar ni har !
Anki på Öland
Har samma problem som du men jag gav upp och suddade alla korten....... Kommer du på hur man gör vill jag gärna veta!
Anki
anna_rispan
jag som inte ens har någon sladd jag mailar en del kort till min mail. men det funkar ju kanske inte om man har massssooor av kort tagna.
*Stintan*
Har ni ingen kortläsare i datorn? Köp en liten sån annars så slipper ni sladdarna.
Ariel
Ska undersöka det där med kortläsare. Tack för tipset!
thanks.gif Ariel
Ariel
Anki - det funkar. Kabel med drivrutin, Nokia PC Suite, ( se till så att du ställer in rätt COM-port, o inte gör som jag gjorde först, "fel hål" ).
Springer ut i trädgården mellan regnskurarna, fotar upp allt minne, in med bilderna i datorn, raderar mobilen, ut igen. yahoo.gif

Så nu kan jag äntligen ladda mina Odla-album.
Rose
CITAT (Ariel @ 26-06-2007, 19:18) *
Kabel med drivrutin, Nokia PC Suite, ( se till så att du ställer in rätt COM-port, o inte gör som jag gjorde först, "fel hål" ).

Var hittade du kabeln och vad kostade den?

Jag har en likadan telefon och jag har en videosnutt (.3gp-fil) inspelad som jag vill föra över till datorn. Går det med denna kabel?
Ariel
CITAT (Rose @ 27-06-2007, 17:38) *
Var hittade du kabeln och vad kostade den?

Köpte kabeln (CA-42) på Tradera.com. Lade ett bud på 80;- och vann!

Vet inte hur det är med video, har inte försökt än, men funktionen finns iaf med i PC Suite.
Rose
Tack! Då vet jag vilken kabel jag ska leta efter. smile.gif
akan
jag försökte också koppla min mobil (motorola) mha en usb-kabel till datorn med hjälp av i.Xchange Mobile Partner, men när den letar COM-port så hittar den inte? Hur gjorde du?
Ariel
CITAT (akan @ 27-06-2007, 19:20) *
jag försökte också koppla min mobil (motorola) mha en usb-kabel till datorn med hjälp av i.Xchange Mobile Partner, men när den letar COM-port så hittar den inte? Hur gjorde du?

Har du provat med porten där symbolen ser ut som ett träd? ( Det märks visst att jag inte är så insatt i datorspråket... wink.gif )
malcolm
Jag har också en Nokia, en 6230i och uppfattar programmet Nokia PC Suite om bökigt och omständigt och det är inte alltid telefonen och datorn får kontakt med varandra så därför använder jag en kortläsare istället när jag vill föra över/radera bilder. Försökte använda telefonen som modem för något halvår sedan när mitt fasta bredband låg nere i några dagar men det gick inte alls, sonen lyckades dock trots att han hade en enklare variant av Nokia. Kan bero på att jag har en tjänstetelefon med fast abonnemang från Telia via jobbet och vissa funktioner kanske är spärrade. Sonen har Parlino kontantkort och det gick bra men ack så lååååångsamt, tror han kom upp i 0,5 Mbit/sek. eller nå´t sån´t. Köpte varsin Comviq-sticka till oss istället för utan internet kan man ju inte vara i flera dagar no.gif

Fungerade bra med Comviq-stickan även om det inte var någon snabb uppkoppling det heller men det skulle bli dyrt om man alltid använde det. Ångrade mig sedan att jag inte köpte 3:s sticka istället eftersom Comviq har en gräns för hur mycket data som får överföras men 3:s sticka var 100 kr dyrare då fast det hade lönat sig i längden i alla fall. Nåja, använder inte dessa stickor numera i alla fall då bredbandet fungerar igen. Har en sticka från Telia också som jag använder till min laptop, den stickan "fick" man på köpet då man har fast bredband från Telia. Det är inte gratis att använda den heller men där finns ett max.tak så man inte kommer upp i astronomiska summor, har för mig att det ligger på strax under 300 kr/mån.
malcolm
CITAT (Stintan43 @ 25-06-2007, 12:58) *
Har ni ingen kortläsare i datorn? Köp en liten sån annars så slipper ni sladdarna.

tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon