Full version: vad är det här?
NyUtslagenRos
[attachment=4341:DSC00833.jpeg][attachment=4342:DSC00844.jpeg]

Fick den här blomman och har ingen som helst aning om vad det är skulle ju vara kul och veta vad man har för en växt så...

Nån som vet??
Biggan_
CITAT (NyUtslagenRos @ 22-06-2007, 14:23) *
[attachment=4341:DSC00833.jpeg][attachment=4342:DSC00844.jpeg]

Fick den här blomman och har ingen som helst aning om vad det är skulle ju vara kul och veta vad man har för en växt så...

Nån som vet??

Jag kan inte namnet just nu, men det är en liten söt fylld campanula, alltså en blåklocka! yes.gif
NyUtslagenRos
aha då fick jag lite mer kött på benen smile.gif

de jag fick den av sa att det var en miniros.. hehe men hade lite svårt å tro det... tongue.gif
Biggan_
Den här texten (Dubbelblommande Campanula x haylodgensis, som har ljusblå eller vita blommor, säljs under namnen 'Bali' och 'Wonder'® och utgör numera en avsevärd del av hela Campanula-produktionen.) kopierade jag här odla
NyUtslagenRos
Campanula haylodgensis
[attachment=4344:blåklocka.bmp]

sökte på Campanula och leta upp bild som var mest lik det jag har här hemma och de där var det jag hitta smile.gif
NyUtslagenRos
Den har blivit så fin nu när den har fått mer plats och vad den har brett ut sig smile.gif så vacker happy.gif [attachment=4765:DSC00908.jpeg]
Tezzla
Verkligen vacker! wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (NyUtslagenRos @ 04-07-2007, 12:35) *
Den har blivit så fin nu när den har fått mer plats och vad den har brett ut sig smile.gif så vacker happy.gif [attachment=4765:DSC00908.jpeg]

har du trädgård kan du plantera den i marken ,, väldigt vacker och söt blomma du har
Lilleskutt
Den är åxå perenn om du planterar ner den i backen-... tummenupp.gif
Snövit
Jag planterade 4 st förra sommaren, men inte en enda av dom klarade sig.
Det kan ju hända att jag bara hade otur.
Väldigt söta är dom i allafall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon