Lunatrixx
Hej alla!

Mitt första inlägg blev visst en id-fråga. rolleyes.gif

Jag fick detta Palettblad av en väninna och det skapade ett intresse för paletter när jag insåg variationsrikedomen.

Men med intresset kommer mer vetgirighet såklart devil.gif och nu vill jag gärna få reda på vad "min" heter.
[attachment=4343:Palettblad.jpg]

Någon som är insatt på paletter och vet vilken denna kan vara?
Har sökt en hel del på nätet men inte hittills hittat ngn som ser ut som min?

(De konstiga "vitsilvriga" prickarna på ena bladet är inte där egentligen. Var ngt som speglade men färgerna i övrigt är helt överensstämmande med verkligheten)

help.gif

Tack på förhand!
kikki
Jeg kan ikke hjelpe deg med navn på ditt palettblad, er så mange ulike typer, selv har jeg er som er helt grønn i bladene, og aner ikke navnet!!!!Men skulle jo vært morro å visst!!! Håper du får svar hva ditt palettplante heter! mvh kikki
Lunatrixx
Tack Kikki!

Efter lite mer idogt letande och gloende på en massa bilder så har jag börjat fundera på om min är en "Rainbow". confused.gif

Har du bild på din som du kan lägga in? Så kanske du åxå kan få svar menar jag whistling.gif
kikki
Hei til deg Lunatrixx!! Jeg er også begynt å samle på palettblader. leser og søker over alt!! Her finns de ikke, finner gjerne frø,men de er av kun en sort, den mest vanlige!! Men den du viser var såå nydelig, men desverre jeg kan ikke dette med å legge inn bilder, ellers ville jeg vist hvoe flott den er den som er mest grønnaktig!!Håper du får hjelp til å finne navnet på planten,er jo morro å vite hva blomsten heter!!! rose.gif Mvh fra kikki
Eva-Helene
Hej på er! Jag är Palettbladsfantast jag med. Kikki, du kan få fröer av mig, jag tar fram egna, går väl inte så vetenskapligt tillväga men... dom blir då fina! Har ingen digitalkamera så jag kan inte visa vilka jag har nu. Om nå´n är intresserad så PM:a mig och ge mig adressen så skickar jag 1-2 st. plantor. Säg om du vill ha mörk eller ljus. En del namn har jag hittat på Tradera (!).
Eva-Helene
Ibland går man över ån efter vatten...Tack vare Odla:s arkiv hittade jag - efter några kringelikrokar - web-sidan http://www.coleusfinder.org/
Lunatrixx
CITAT (Eva-Helene @ 30-07-2007, 18:23) *
Hej på er! Jag är Palettbladsfantast jag med. Kikki, du kan få fröer av mig, jag tar fram egna, går väl inte så vetenskapligt tillväga men... dom blir då fina! Har ingen digitalkamera så jag kan inte visa vilka jag har nu. Om nå´n är intresserad så PM:a mig och ge mig adressen så skickar jag 1-2 st. plantor. Säg om du vill ha mörk eller ljus. En del namn har jag hittat på Tradera (!).

Hej Eva-Helene!
Jag är också mycket intresserad av fröer om du har!
Du får gärna berätta hur de ser ut om du har några till försäljning

Mvh Sandra
baccillen
Även jag är mycket intresserade av fröer från palettblad.
Om du har några till övers även åt mig kan du väl pm.a mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon