Tiger Lily
Jag har nyligen fått upp intresset för trädgårdsarbete och köpt en väldigt söt liten perenn som jag inte kan namnet på. Vill någon hjälpa mig tar jag tacksamt emot hjälpen. Skulle även vilja ha lite information och skötselråd på den, var den trivs, hur den trivs etc.

Såhär ser den ut. Dålig kvalité eftersom bilderna är tagna med webcam. Hoppas ni har överseende med detta.
Christer i Falköping
En Lewisia är det, troligen en L. cotyledon (tror jag det stavas). Skall stå så att vatten inte kan stanna kvar i rosetten under vintern, för då ruttnar den. Du kan alltid lägga en tegelpanna över den då. Annars vill den stå i ett torrt läge, stenparti om du har det, och soligt.
Christer.
Tiger Lily
CITAT (Christer i Falköping @ 22-06-2007, 20:17) *
En Lewisia är det, troligen en L. cotyledon (tror jag det stavas). Skall stå så att vatten inte kan stanna kvar i rosetten under vintern, för då ruttnar den. Du kan alltid lägga en tegelpanna över den då. Annars vill den stå i ett torrt läge, stenparti om du har det, och soligt.
Christer.

Tusen tack för hjälpen smile.gif
Anade att det var en stenpartiväxt yes.gif
Tiger Lily

Kan det vara en Lewisia "Little Plum"?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon