Full version: Slug
ingrid fuxwall
Någon som testat detta?
Önskar få ta del av både positiva och negativa erfarenheter. och hur Ni fick tag i preparatet

ingrid
Snöflinga
Förstår ej vilket preparat och vad det skall vara till ev. mot confused.gif
ingrid fuxwall
Du har rätt snöflinga, min fråga var väldigt knapphänt.

Avser ett preparat mot mördarsniglar. Finns inte att köpa här i landet men som jag förstått beskrivs det på denna hemsidan
www.bio-garden.co.uk.

ingrid som vill veta allt om detta
KURT
CITAT (ingrid fuxwall @ 24-06-2007, 22:29) *
Du har rätt snöflinga, min fråga var väldigt knapphänt.

Avser ett preparat mot mördarsniglar. Finns inte att köpa här i landet men som jag förstått beskrivs det på denna hemsidan
www.bio-garden.co.uk.

ingrid som vill veta allt om detta

Du kan ju fråga Bayer varför de inte vill/får sälja det i Sverige.

http://www.bayergarden.se/
Bee
På vår ICA Maxi kan vi köpa Weibulls Snigelfritt. Det är ju samma sak. Nu vet jag i och för sig inte om engelska ordet "metaldehyd" är samma som järnfosfat som är det verksamma beståndsmedlet i Snigelfritt.

Snigelfritt är skonsamt. Tyvärr även för sniglarna tycks det thumbdown.gif . Dom försvinner bara några dagar sen får man hälla ut igen.

Jag fick leverans av tyskt Schneckenkorn för en dryg vecka sen. Jag trodde att nu rackarns skall eländena försvinna för gott. Nejdå, Det var samma ingredienser i det som i Snigelfritt. Man har blivit miljömedveten även i Tyskland.
buffy
Methaldehyd är mkt giftigt för människor och husdjur och absolut inte det samma som järnfosfat (den verksamma substansen i Snigelfritt)! Se övriga trådar i ämnet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon